UNESCO (www.unesco.org)
UNESCO.HU

HU: Az UNESCO útmutatót adott ki „Teaching Respect for All” programjához, melynek célja a rasszizmus és az intolerancia visszaszorítása. A kiadvány a tanároknak szánt átfogó forrás azokról az ösztönző módszerekről, melyek célja a tolerancia erősítése a diákok körében, tekintet nélkül színre, nemre, háttérre, szexuális irányultságra, nemzeti, etnikai vagy vallási orientációra és identitásra.

A kiadvány angol nyelven online elérhető ITT.

 

EN: UNESCO released the Teaching Respect for All implementation guide that provides teachers with a comprehensive source of methods to encourage tolerance among students of all backgrounds, sexual orientations, religions, and genders.
The publication is available online HERE.

2014. augusztus 28.

HU: „Inklúzió a kezdetektől - Iránymutatás a roma gyermekek inkluzív kora gyermekkori gondozásáról és neveléséről” címmel jelentetett meg kiadványt az UNESCO az Európa Tanáccsal közösen. Az iránymutatás célja választ adni arra, hogy hogyan lehet támogatni a romák beilleszkedését, inklúzióját Európa kora gyermekkorral foglalkozó programjaiba.

A kiadvány angol nyelven online elérhető ITT.

 

EN: UNESCO released the publication ‘Inclusion from the Start – Guidelines on inclusive early childhood care and education for Roma children’, jointly published with the Council of Europe. The guidelines aim to respond to the need for specific guidance on how to promote inclusion of Roma in early childhood programmes in Europe.

The publication is available online HERE.

2014. augusztus 28.

HU Az UNESCO 2013-as beszámolója elérhető az interneten. A főigazgatói bevező kiemeli a Budapest Water Summit, azaz a budapesti vízügyi találkozó jelentőségét a Vízügyi Együttműködés Nemzetközi Éve programjai közül.
EN UNESCO 2013 Annual Report is available online. The preface by Director-General, Irina Bokova mentions the importance of the Budapest Water Summit among the porgrammes of the International Year of Water Cooperation.
2014. április 18.

HU: Az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága 2013. évi jelentése és szakmai javaslatai letölthető itt.

 

EN: The bilingual version of the annual report on the activities of the Hungarian National Commission for UNESCO in 2013 can be downloaded here.

2014. április 4.

HU Világszerte az alapfokú oktatásra szánt pénzek 10%-a nem megfelelő szintű oktatásra költődik, ami hátráltatja a gyerkeket a tanulásban. Ennek következtében a szegény országokban négyből egy fiatal nem képes végigolvasni egy mondatot sem. Az UNESCO 2013/14-es kiadványa szerint a fejlődéshez a kulcsot a jó tanárok jelentik, és felhívja az országok kormányait, hogy bizotsítsák a minőségi oktatáshoz szükséges körülményeket.

EN Ten per cent of global spending on primary education is being lost on poor quality education that is failing to ensure that children learn. This situation leaves one in four young people in poor countries unable to read a single sentence. UNESCO's 2013/4 Report concludes that good teachers are the key to improvement and calls on governments to provide the best in the profession to those who need them most.

2014. január 30.


HU Az UNESCO elindította a "szabad hozzáférést biztosító gyűjteményét" (Open Access Repository), amelyben több mint 300 online könyv, beszámoló, cikk érhető el ingyenesen.

EN UNESCO has launched its Open Access Repository (OAR) making more than 300 on-line books, reports, and articles freely available.

2013. december 15.

Az UNESCO éves beszámolójának célja egy tömör de áttekinthető összefoglaló a szervezet 2011-es tevékenységéről. A beszámoló letölthető innen. / This edition of UNESCO's annual report aims at offering a comprehensive but easy-to-read account of UNESCO’s activities in the course of the past year. to download the report click here.
2012. március 14.

Elérhető a Svájci UNESCO Bizottság által szervezett, a szellemi kulturális örökség egyezmény implementálásának állapotáról szóló konzultáció eredménye.

 

A dokumentum angolul letölthető itt, franciául itt.

 
2010. június 24.

Az International Social Science Council (A Társadalomtudomány Nemzetközi Tanácsa) és az UNESCO együttműködése folytán született meg a World Social Science Report 2010, amely egy évtized óta először próbál meg átfogó képet adni a területről. A világszerte több száz társadalomtudománnyal foglalkozó tudós közreműködésével elkészült tanulmány hivatalos megjelenésének időpontja 2010. június 25.

 

További információk elérhetők itt.

 
2010. június 16.

Az Európai Parlament számára készített tanulmány azt vizsgálta meg, hogy a kulturális kifejezések sokszínűségének védelméről és előmozdításáról szóló UNESCO egyezmény kivitelezése milyen állapotban tart. Elsősorban azokra a területekre fókuszál, ahol az Európai Uniótól elvárható, hogy vezetői és koordináló feladatokat lásson el. A tanulmány ajánlásokat ad és útmutatóként kíván szolgál az Unió számára az egyezmény teljesítéséhez.


További információk elérhetők itt.

2010. június 10.

„A művészet meg fogja menteni a világot” 150 évvel Dosztojevszkij diadalmas kijelentése után az UNESCO picit szkeptikusan visszakérdez: „Egyáltalán milyen ereje van még a művészetnek?” A 19. század közepe óta több ízben megfogalmazódott a kétség, miszerint a művészet ereje túl lett becsülve és mégsem képes az emberiség jobbátételére.

 

A folyóirat elérhető itt.

 
2010. június 2.

A múzeumok raktárai fontos részét képzik az intézményeknek, mivel a gyűjtemények nagy része itt található meg. A raktárakban tárolt leletek adják általában a tudományos munkák alapját, továbbá ezen helységek nagy szerepet játszanak a gyűjtemények állagmegőrzésében is, ezért kiemelten fontos, hogy megfelelő módon legyenek kezelve a leletek. Jelen kiadvány ebben próbál meg eligazítás nyújtani.


A kiadvány elérhető itt.

 
2010. június 2.

Keresés

Gyorslinkek
jobb_1

MAB

Világörökség

jobb_5

Világemlékezet