Nevelésügy
UNESCO.HU

UNESCO modellező verseny idén hetedik alkalommal/ 7th annual UNESCO modelling contest in Hungary

2012. április 24.
Link küldés
.
Cikk nyomtatás

Az UNESCO Levelezős Tanulmányi verseny megrendezésére hetedik alkalommal került sor idén az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság és a Magyar ENSZ Modell Diákegyesület szervezésében. A IV. forduló témája a 2011-es év ( A fák és az erdők éve) UNESCO által meghatározott témájához igazodva: a savas esők volt. /

7th UNESCO modelling contest was organized this year in the cooperation of the Hungarian National Commission for UNESCO and the Hungarian UN Modell student association. The theme was acid rains, based on last year's focus: 2011: Year of forrests.


Szervezok_koszontojeAz UNESCO Levelezős Tanulmányi verseny megrendezésére hetedik alkalommal került sor idén az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság és a Magyar ENSZ Modell Diákegyesület szervezésében. A verseny a korábbi évekhez hasonlóan három írásbeli és egy szóbeli fordulóból állt; a negyedik szóbeli fordulóba az a 11 csapat jutott tovább, akik a három írásbeli fordulóban szerezhető maximális 115 pontból legalább 98 pontot elértek.

A IV. forduló témája a 2011-es év ( A fák és az erdők éve) UNESCO által meghatározott témájához igazodva: a savas esők volt; a modellezés során ennek káros környezeti hatásairól ill ennek megelőzésére alkalmazott poltikai állásfoglalásról vitatkozhattak egymással a versenyben részt vevő csapatok, immár egy-egy ország delegáltjaként. Ugyancsak a savas esők témájában hallhattak előadást a Vidékfjlesztési Minisztérium levegővédelmi referensétől.VM_eloadas

A modellezés során a csapatok maximálisan húsz pontot szerezhettek; ez a pontszám került hozzáadásra a korábbi három forduló során szerzett pontszámukhoz. A zsűri az értékelés során az aktivitást, a modellezés szabályaihoz való gyors alkalmazkodást és a csapat felkészültségét vette figyelembe.

A verseny győztesei Pálya Zsófia és Marosi Vanda - Németország delegáltjai lettek, akik a budapesti Veres Pálné Gimnázium 10.osztályos tanulói; felkészítő tanáruk:Habarics Anikó.

Második helyezést értek el, és szintén kiemelkedően vettek részt a modellezésben: Zsenyei Patrik és Kovács Dominika - Svédország delegáltjai - akik Kisvárdáról érkeztek, a Bessenyei György Gimnázium és Kollégium tanulói, felkészítő tanáruk: Machikné Széplaki Tünde. szavazas

Harmadik helyezést ért el a versenyben Balku Laura Bernadett és Gelencsér Adél; akik Lengyelország delegáltjaiként vettek részt a játékban; a budapesti Leövey Klára Gimnázium tanulói, felkészítő tanáruk: Bors Éva. A versenyben ők voltak az egyetlen olyan csapat, akik egy poszt-szocialista ország poltikai álláspontját képviselték, ezért jól ellensúlyozták a többi ország meglehetősen nagy egyetértését a modellezésben, izgalmassá téve ezzel a szimulációt.
A versenyben első három helyezést elért csapat ajándékkönyveket, okleveleket és angol nyelvű ismeretterjesztő DVD-t kapott; az első csapat pedig kiutazhat a bécsi ENSZ Központba.

tergyalasJutalmat kapott még a versenyben való aktív és szép részvételért: Árkosi Kristóf és Bereczki Ákos Norvégia delegáltjai a Corvin Mátyás Gimnázium és Műszaki Szakközépiskola diákjai, Tóth Viktória Adrienn és Truong Nhu Quynh , a Lágymányosi Bárdos Lajos Kéttannyelvű Általános Iskola és Gimnázium diákjai, Ausztria delegáltjai, továbbá László József és Tasi Emese, Ausztrália delegáltjai, akik a pécsi Janus Pannonius Gimnáziumból jutottak be a verseny döntőjébe.

Az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága gratulál a döntőbe jutott csapatoknak, és köszöni az aktív részvételt az ENSZ Modell Diákegyesület elnökének, Árki Tamásnak és főtitkárának, Horváth Angélának.

Keresés

Gyorslinkek
jobb_1

MAB

Világörökség

jobb_5

Világemlékezet