Nevelésügy
UNESCO.HU

Lezajlott a 8. ENSZ modell UNESCO levelezős tanulmányi verseny / 8th annual UNESCO modeling contest in Hungary

2013. április 30.
Link küldés
.
Cikk nyomtatás

HU: Nyolcadik alkalommal került megrendezésre az UNESCO Levelezős Tanulmányi verseny a Magyar ENSZ Modell Diákegyesület és az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága szervezésében, melynek szóbeli döntőjére április 26-án került sor.


 

EN: The 8th UNESCO modeling contest was organized by the Hungarian Model United Nations Student Association in cooperation with the Hungarian National Commission for UNESCO, the theme of the finals of the competition this year was education.


IMG_0012A többfordulós verseny első három írásbeli része a lexikális-tesztes feladatok mellett a diákok kreativitását és problémamegoldó képességét mérte fel, míg a döntő szóbeli volt, melyen a versenyzőknek tartaniuk kellett egy rövid prezentációt, majd meghatározott témában egy kapcsolódó probléma modellezése volt a feladatuk.


Az UNESCO levelező verseny döntőjébe a korábbi évekhez hasonlóan az írásbeli fordulókban legmagasabb pontszámot elért első tíz helyezett kétfős csapat kapott meghívást, a döntőnek a Budapesti Gazdasági Főiskola adott otthont.


A döntőt Dr. Réthelyi Miklós UMNB elnök, valamint Dr. Ferkelt Balázs, a Budapesti Gazdasági Főiskola rektorhelyettese nyitotta meg, akik a tudás fontosságáról, annak alkalmazásáról, valamint a jelen versenyhez hasonló tanórán kívüli tudásközvetítő eszközök jelentőségéről beszéltek. IMG_0013


A szóbeli döntő során a résztvevők egy aktuális, az UNESCO napirendjén szereplő témát, az oktatást vitatták meg (a tavalyi döntő témája a savas esők, 2011-ben pedig a biodiverzitás megőrzése volt), melyhez kapcsolódóan először minden csapat bemutatta a szimulált tárgyalás során általa képviselt régió helyzetét elsősorban oktatásuk szempontjából, majd tárgyalást szimuláltak és határozati javaslatot állítottak össze.


IMG_0015Az állásfoglalások, indítványok és módosító indítványok vitája során a zsűri nem csak csapatok alapvető felkészültségét és a javaslatok szakmai minőségét vette figyelembe, hanem a javaslatok megvalósíthatóságán és kreativitásán túl a résztvevők aktivitását, és a vita során a modellezés szabályaihoz való alkalmazkodásukat is.


A verseny győztes csapata a Leővei Klára Gimnáziumból jött, a tárgyalást India képviseletében vitte végig, sőt, a verseny első három helyen végzett csapata érkezett a Leővei Klára Gimnáziumból, kiemelkedő teljesítményükhöz az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága ezúton is gratulál!


A Bizottság gratulál e mellett minden döntőbe jutott csapatnak, és köszöni azt a lelkes, kitartó munkát, amit a verseny szervezői tettek a program létrejöttéért. IMG_0016

Keresés

Gyorslinkek
jobb_1

MAB

Világörökség

jobb_5

Világemlékezet