Education
UNESCO.HU
HU: Kiírták a XIV. Castello Di Duino Nemzetközi Költészeti Versenyt 31 év alatti fiatalok számára, melyet az UNESCO Olasz Nemzeti Bizottsága és az olasz Külügyi Hivatal is támogat. A pályázati felhívás és részletek alább olvashatók.

EN: The International Poetry Competition Castello di Duino XIV Edition reserved to young people under the age of 31 is now announced. The competition has the Patronage of UNESCO Italian Commission and of Italian Foreign Office.
2017. július 11.

HU: Az UNESCO Tanuló Városok Globális Hálózata egy olyan nemzetközi szakpolitika-központú hálózat, melynek célja inspirációt, know-how-t és a legjobb gyakorlatot megosztani a résztvevő városok között. Kaposvár csatlakozásával a hálózatnak immáron két magyarországi tagja van: Kaposvár mellett Pécs városa, mely 2017-ben bekerült azon városok közé, amik elnyerték az UNESCO 2017. évre kiírt Tanuló Város díját.


EN: The UNESCO Global Network of Learning Cities is an international policy-oriented network providing inspiration, know-how and best practice. With the addition of Kaposvár, the network now has two member cities from Hungary: besides Kaposvár, the city of Pécs is a member of the network, and Pécs is also amongst the cities to receive the UNESCO Learning City Award in 2017.

2017. május 5.

HU: A díj magánszemélyek, intézmények vagy szervezetek a lányok és a nők oktatását elősegítő innovatív, kiemelkedő kezdeményezéseit jutalmazza, hangsúlyosan fejlődő országokban. Jelentkezési határidő: 2017. április 12.
EN: The Prize rewards innovative and outstanding projects by individuals, institutions and organizations that are advancing girls’ and women’s education. Deadline in Hungary: 12. April 2017.
2017. március 31.

HU: A fenntartható fejlődésre nevelésért létrehozott UNESCO-Japán díjat idén harmadik alkalommal hirdették meg, melyre Magyarországról is várják a pályázatokat. A részletes feltételek alább olvashatók.

 

EN: The UNESCO-Japan Prize on ESD is now open! The prize is announced for the third time this year, as it was awarded for the first time by the Director-General of UNESCO in November 2015. More information: http://en.unesco.org/prize-esd.

2017. február 7.

HU: A harmadik Globális Jelentés a Felnőttkori tanulásról és a felnőttoktatásról (GRALE III) a 139 UNESCO tagállam által benyújtott időközi értékeléseken alapul, célja, hogy a felnőttkori tanulás és a felnőttoktatás globális állapotáról differenciált képet alakítson ki. Értékeli országok előrehaladását a CONFINTEA VI. Felnőttoktatási konferencián elfogadott Belém Akciótervben tett vállalásaik teljesítése tekintetében, illetve a felnőttoktatás hatását három kiemelt területen: ezek az egészség és jóllét, a foglalkoztatás és munkaerőpiac, illetve a társadalmi, civil és közösségi élet.

EN: The third Global Report on Adult Learning and Education (GRALE III) draws on monitoring surveys completed by 139 UNESCO Member States to develop a differentiated picture of the global state of adult learning and education (ALE). It evaluates countries’ progress in fulfilling the commitments they made in the Belém Framework for Action, which was adopted at the Sixth International Conference on Adult Education (CONFINTEA VI) in 2009. In addition, the report examines the impact of ALE on three major areas: health and well-being; employment and the labour market; and social, civic and community life.
2016. szeptember 19.

HU: Az UNESCO Learning City díjával azoknak a városoknak fáradozását kívánja elismerni, amelyek jelentős előrelépést tettek helyi szinten a minőségi oktatás és az egész életen át tartó tanulás mindenki számára történő elérhetőségéért. A díj célja a jó példák bemutatása és ismertté tétele. Tekintettel arra, hogy ez nem hagyományos értelemben vett UNESCO díj, a kiemelt városok oklevelet kapnak, de az elismerés pénzjutalommal nem jár.


EN: The UNESCO Learning City Award has been established in order to recognize and showcase good practice in promoting quality education and lifelong learning opportunities for all on the local level. These cities will receive a certificate, but no monetary award, as this is not a UNESCO prize.

2016. június 14.

HU: Új, komplex pedagógiai módszerrel hozta létre hat magyarországi iskola azt a vándorkiállítást, mely a szemlélők, a mindenkori „szomszédok” szerepéről - segítségnyújtási lehetőségeiről, felelősségéről, árulásairól, motivációiról – szól olyan helyzetekben, mikor társaik kirekesztésének tanúivá válnak. A kiállítást képező tíz installáció a Holokauszt és a ruandai népirtás kapcsán készült fotókra reflektál kreatívan, szöveges és képi eszközökkel.

A kiállítás 2016. május 18-31. között a Károli Gáspár Egyetemen tekinthető meg.

 

EN: Six Hungarian schools have created a traveling exhibition using a new, complex pedagogical method. The exhibition is about the role of bystanders, all-time “neighbors”, and more precisely about their opportunities to help, their responsibility, and their motivation to support or to betray people in situations where they witness the exclusion of their fellows. The ten installations the exhibition is made up of reflect upon photos taken during the Holocaust and the Rwandan genocide and use them in a creative way by both narrative and visual means.

2016. május 20.

HU: Az ICOMOS Magyar Nemzeti Bizottság és a TIT Bugát Pál Egyesület ebben az évben is meghirdeti a Román András Műemlékvédelmi Nyári Egyetemet, melynek idei témája: helyreállítási feladatok – társadalmi igények.

EN: The Hungarian National Committee of ICOMOS and the TIT Bugát Pál Association offer a special further education programme for the participants of the 46th Eger Summer University Course.
The theme of this year’s course will be: tasks of restoration – demands of society.
2016. május 4.

HU: 2016. július 6-10. között rendezik a 7. Model ASEM háromnapos fiataloknak szóló konferenciát és Ázsia-Európa Találkozó (ASEM) szimulációját Ulánbátorban, Mongóliában.
Jelentkezési határidő: 2016. május 13, péntek 23:59 GMT.

EN: The 7th Model ASEM, a 3-day youth conference and political simulation of the Asia-Europe Meeting (ASEM) Summit. will be organized on 6-10 July 2016 in Ulaanbaatar in Mongolia.
2016. május 3.

HU: Az UNESCO King Hamad Bin Al-Khalifa díjban olyan személyek és szervezetek részesülhetnek, akik/amelyek tevékenysége a tanulást, az oktatást és általában a nevelési munka eredményességét segíti elő az információs és kommunikációs technológiák innovatív alkalmazásával. Az idei kiírás témája a hátrányos helyzetű csoportok.
Beadási határidő: 2016. július 31.


EN: The UNESCO King Hamad Bin Isa Al-Khalifa Prize for the Use of Information and Communication Technologies (ICTs) in Education has recognized innovations in teaching and learning that leverage technology to improve educational outcomes. This year’s edition takes as its theme the Use of ICTs in Education for Disadvantaged Groups.

2016. május 3.

HU: Az UNESCO a részvételi programot (UNESCO Participation Programme, PP) abból a célból hozta létre, hogy a tagállamok nemzeti, regionális vagy szubregionális, az UNESCO prioritásaival és értékrendjével összhangban álló programjait támogassa. A pályázatot kétévente, kétéves ciklusra írják ki, jelen felhívás a 2016-2017-es időszakra vonatkozik.
A pályázatok beadási határideje Magyarországon, az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottságához 2016. június 15.


EN: UNESCO’s Participation Programme provides a means of supporting the national, subregional or regional activities of Member States that are in line with the Organization’s Regular Programme priorities. The programme is biennial, the applications received now should be realised in the 2016-2017 period. Deadline for the submissions in Hungary is 15 June 2016. For more information please visit the UNESCO website.
If you are interested in applying for the UNESCO Participation Programme from outside of Hungary, please contact the relevant National Commission for UNESCO for their application criteria and procedures.

2016. február 8.

HU: A „Megannyi nyelv, egy világ” esszéíró pályázat, amelyet a United Nations Academic Impact és az ELS Educational Services Inc. indított el 3 éve. A pályázatra 18 éves kortól lehet jelentkezni egy esszével, amely a multilingualizmusról és annak szerepéről szól a globális állampolgárság és kulturális megértés előmozdításában. A jelentkezési határidő 2016. március 31. A pályázók közül hatvan kiválasztott nyertes részt vehet a fiatalok számára rendezendő egy hetes Global Youth Forum-on, New Yorkban, és akár az ENSZ júliusi közgyűlésén is felszólalhat.
További információ: http://www.els.edu/en/ManyLanguagesOneWorld

EN: „The United Nations Academic Impact and the ELS Educational Services Inc. have launched the 3rd annual Many Languages, One World essay contest! The essay contest invites college and university students 18 years of age and older to write an essay in an official UN language on the theme of multilingualism and the role it can play in fostering global citizenship and cultural understanding. Sixty winners (10 for each of the official UN languages) will be selected to attend a week long Global Youth Forum in New York and speak at an event in the UN General Assembly in July.
The contest deadline is 31 March 2016 and more information, including contest rules and eligibility, can be found at http://www.els.edu/en/ManyLanguagesOneWorld.”

2016. február 2.

HU: 2016-ban 44. alkalommal kerül megrendezésre az a nemzetközi gyermek képzőművészeti kiállítás, amely az 1942-ben német náci csapatok által a csehországi Lidicében meggyilkolt gyerekeknek állít emléket, egyúttal megemlékezve a háborúk áldozatául esett többi gyermekről is. A kiállításra 4-16 éves gyermekek alkotásait várják, amelyeket a felhívásban megadott címre kell eljuttatni. A 44. Kiállítás központi témakörei az iskola és az oktatás, tekintettel az UNESCO alapításának 70. évfordulójára.
A pályaműveket tartalmazó küldeményen szereplő postai keletbélyegző legkésőbbi dátuma 2016. február 29. lehet.

EN: The International Children’s Exhibition of Fine Arts Lidice (ICEFA Lidice) was established in 1967 to commemorate the child victims from the Czech village of Lidice murdered by German Nazis, as well as all other children who have died in wars.
ICEFA Lidice is a one round competition for children 4 to 16 years for all types of schools and organisations working with children.
Closing date of the current edition is 29 February.
2016. február 1.

HU: A humanitárius segítségnyújtás és fejlesztés témájú 54. Graduate Study Programme-ot 2016. július 4. és 15. között tartják az ENSZ európai központjában, Genfben, amelyre 23 és 35 éves kor közötti, angol és francia nyelven is folyékonyan beszélő, egyetemi képzésben részt vevő fiatalok jelentkezését várják.

Jelentkezni online lehetséges, a jelentkezési határidő: 2016. március 1.


EN: The 54th Graduate Study Programme will take place from 4 to 15 July 2016 at the United Nations Office at Geneva, with the theme: "Humanitarian Assistance and Development ". As this is a bilingual programme, candidates must be fluent in both English and French. Deadline of the application 1st March 2016.

2016. január 30.

HU: „A pedagógusok pozíciójának erősítése, fenntartható társadalmak építése” a pedagógus világnap szlogenje 2015-ben.

Köztudott, hogy a pedagógusok nem egyszerűen eszközök az oktatási célok megvalósításában; ők a kulcsai a fenntarthatóság, a nemzeti kapacitások, a tudás, értékek és etika alapú társadalom elérésének. Azonban továbbra is kihívásokkal néznek szembe a munkaerőhiány, a rossz képzés és alacsony státusz következtében.

 

EN: “Empowering teachers, building sustainable societies” is the World Teachers' Day slogan for 2015.

It is recognized that teachers are not only a means to implementing education goals; they are the key to sustainability and national capacity in achieving learning and creating societies based on knowledge, values and ethics. However, they continue to face challenges brought about by staff shortages, poor training and low status.

2015. október 5.

HU: Kiírták a XII. Castello Di Duino Nemzetközi Költészeti Versenyt, 30 év alatti fiatalok számára, melyet az UNESCO Olasz Nemzeti Bizottsága és az olasz Külügyi Hivatal is támogat. A pályázati felhívás és részletek alább olvashatók.

 

EN: The International Poetry Competition Castello di Duino XII Edition reserved to young people up to 30 years of age is now announced.
The competition has the Patronage of UNESCO Italian Commission and of Italian Foreign Office.

2015. augusztus 5.

HU: Az UNESCO Koreai Nemzeti Bizottsága nyári UNESCO tábort szervez, melyre résztvevők jelentkezését várják. A program július 14-27. között és július 21. - augusztus 3. között kerül megrendezésre a Koreai Köztársaságban.

EN: The Korean National Commission for UNESCO (KNCU) is once again organizing the 2015 KNCU International Workcamp. The event will be held between 14-27 July in Jeju-do and 21 July-3 August in Muan-gun, Inje-gun and Tongyoung-siin the Republic of Korea.
2015. április 22.

HU: A this human world csapata művészeti és emberi jogi rövidfilmversenyt rendez, amely nyitva áll minden 10 és 20 éves kor közötti középiskolás diák számára. Bármilyen típusú iskola részt vehet a versenyen. Az idei verseny fő témája elsődlegesen a HŐSÖKRE irányul. Nevezni az iskolákban felelős projektvezetőknek lehet 2015. május 30-ig, a pályázatokat 2015. október 10-ig kell benyújtani.


EN: The international short film competition for students has been part of this human world for years. The call for submissions for the competition of 2015 is now open, the focus of this year's competition is intended to refer primarily to the theme of HEROES. The competition is open to all secondary school students, from 10 to 20 years old, deadline for registration is 30 May, and the daedline to submit the participating works for the competition is 10 October 2015.
2015. március 20.

HU: A TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért szemétgyűjtési akciót a Földművelésügyi Minisztérium megbízásából az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság (OKTF NHI) szervezi az ideivel együtt, a már ötödik alkalommal szervezi meg. Az eseményre május 15-17. között kerül sor szerte az országban.

Az idei TeSzedd! szintén csatlakozik az Európai Bizottság által – a LIFE+ EWWR-programjának részeként – kezdeményezett Let’s Clean Up Europe! (Tisztítsuk meg Európát!) nemzetközi szemétgyűjtési akcióhoz.

 

EN: ”TeSzedd!” is a a national clean up campaign in Hungary organised by the Ministry Agriculture and National Waste Management Agency which takes place 15-17 May.

Several clean-up campaigns have been implemented in Europe over the past years to tackle the litter problem. The “Let’s Clean Up Europe!” campaign intends to bring these initiatives together to have a Europe-wide clean-up event all over the continent; involving and reaching as many citizens as possible. Members of the Clean Europe Network are planning a Clean Europe Week to be held each year, starting in 2015, to promote more responsible behaviour by citizens and reduce litter.

2015. március 19.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.
2015. február 23.

HU: Legyél Te is a pozitív társadalmi változások iránt elkötelezett 75 fiatal egyike!

A United Nations Alliance of Civilizations és az EF Education First, külföldi nyelvtanulással folglalkozó cégének szervezésében idén nyáron is
megrendezésre kerül az UNAOC-EF Summer School. Vegyél részt izgalmas beszélgetéseken és workshopokon, melyek közös célja a globális béke és társadalmi egyenjogúság megteremtése és a diszkrimináció megszüntetése.

 

EN: Call for Applications for the 2015 UNAOC-EF Summer School is open!

The UN Alliance of Civilizations and EF-Education First invite youth aged 18-35 to apply to their upcoming summer school in Tarrytown, New York, 13-20 June 2015. The conviction that young people are drivers of positive social change is the basis for the UNAOC-EF Summer School. The interactive program of workshops, discussions and site visits provides 75 selected participants with hands-on experience on how to address shared social challenges across diverse communities and religions.

2015. február 20.

HU: A Princesa (2014-ig Príncipe) de Asturias Díj Spanyolország legismertebb és legnagyobb presztízsű díja. Minden év őszén Asztúria hercege – az idén azonban maga a spanyol uralkodó – adja át a díjat Oviedóban, Asztúria tartomány fővárosában.

EN: The Princess of Asturias Awards are intended to reward scientific, technical, cultural, social and humanitarian work carried out at an international level by individuals, institutions or groups of individuals or institutions. They are conferred in eight different categories: the Arts, Literature, Social Sciences, Communication and Humanities, Technical and Scientific Research, International Cooperation, Concord and Sports.
2015. február 16.

HU: A kiadvány célja annak a leírása, hogy a fenntarthatóságra nevelés (a továbbiakban: FN) hogyan építhető be az általános és középiskolai oktatásba. A jelen kiadványban található tájékoztató-gyűjtemény az UNESCO által közétett további, a FN-hez szorosan kapcsolódó anyagok kiegészítését szolgálja. Tovább >>

 

EN: The purpose of the publication is to describe ways in which education for sustainable development (ESD) can be integrated into primary and secondary schooling. This collection of briefs is designed to complement other ESD materials published by UNESCO. Continue reading >>

2015. január 29.

HU: Idén 70 éves az UNESCO, az Egyesült Nemzetek Szervezetének Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete.

Nelson Mandela örökségének ünneplésével indult az évfordulós rendezvénysorozat 2014. október 31-én, számos jelentős személy, köztük a haiti elnök, Michel Martelly jelenlétében. Az UNESCO főigazgatója, Irina Bokova nyitotta meg az eseményt egy Mandela előtti tisztelgéssel, majd ezt számos kiemelkedő művészi előadás követte.

Fennállásának 70. évfordulóját ünnepelve az UNESCO emlékérme-kollekció kibocsátását is bejelentette.

 

EN: This year is the 70th anniversary of UNESCO, United Nations’ Educational, Scientific and Cultural Organization. In the presence of numerous personalities including the President of Haiti Michel Martelly, UNESCO Director-General Irina Bokova opened the event with a stirring tribute to Mandela, which was followed by several outstanding artistic performances. To celebrate its 70th anniversary, UNESCO also announced the release of a new collection of commemorative coins.

2015. január 28.

HU: Minden év január 27-én az UNESCO a holokauszt áldozataira emlékezik: idén 70 éve, hogy január 27-én auschwitz-birkenaui náci koncentrációs és megsemmisítő tábort felszabadították, mely ma az UNESCO egyik Világörökség helyszíne.
„Az UNESCO 1945-ben, a holokauszt nyomán azzal a meggyőződéssel alakult, hogy tartós béke csak a népek és kultúrák kölcsönös megértésén alapulhat, az oktatás és a tudás megosztása által táplálva, úgy, hogy az az emberiség legjobbját emelje ki önmagunkból. A holokauszt megmutatta nekünk a legrosszabb énünket, ezért az áldozatokra való emlékezés kell kísérjen minket egy olyan világra való törekvésünkben, ahol soha többet nem fordulhatnak elő ilyen borzalmak.” Irina Bokova, az UNESCO főigazgatója

EN: Every year around 27 January, UNESCO pays tribute to the memory of the victims of the Holocaust. 27 January 2015 marks the 70th anniversary of the liberation of the German Nazi concentration and extermination camp of Auschwitz-Birkenau, a UNESCO World Heritage site.
“UNESCO was established in the wake of the Holocaust on the conviction that lasting peace must draw on the mutual understanding of peoples and cultures, nurtured through education and knowledge sharing, in ways that highlight the best of humanity in ourselves. The Holocaust has shown us the worst of ourselves, and remembrance of the victims must accompany us in our quest for a world where such horrors will never reoccur.” Irina Bokova, UNESCO Director General

2015. január 27.

HU: Az ENSZ Közgyűlése 2005. december 22i döntésével a szolidaritást határozta meg az egyik olyan alapvető és egyetemes értékként, amelyre az emberek közti kapcsolatoknak a huszonegyedik században épülnie kell, és ezért úgy döntött, hogy minden év december 20-át az emberi szolidaritás nemzetközi napjának szenteli.


EN: The General Assembly, on 22 December 2005, identified solidarity as one of the fundamental and universal values that should underlie relations between peoples in the Twenty-first century, and in that regard decided to proclaim 20 December of each year International Human Solidarity Day.

2014. december 19.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2014. december 17.

HU: A Gothard Jenő Általános Iskola, mely tagja az UNESCO magyarországi Társult Iskolák hálózatának, nemrég UNESCO-hetet tartott. A sokszínű, változatos programokkal megtűzdelt projekthéten minden tanórába igyekeztek beépíteni a különböző világörökségi helyszínekre és az UNESCO-s témákra vonatkozó információkat, a programba bevonták a sulirádiót is. Mivel az iskola több területre kiemelt figyelmet fordít, így az egészséges életre nevelés, tudományok, művészet, szellemi kulturális örökség és környezetvédelem témája is beépült a projekthét eseményei közé.
A programhoz ezúton is gratulálunk!


EN: The Gothard Jenő Primary School, one of the members of the Hungarian ASP Network held a UNESCO-week recently. The project week compiled of diverse programmes, aimed to incorporate information on the various world heritage sites and UNESCO's main themes not only into the lessons but through other activities (e.g. school radio). Since the school pays particular attention to several key areas, such as education for healthy lifestyle, science, art, intangible cultural heritage and environmental themes these topics and their connection to UNESCO’s goal and programmes were also made part of the UNESCO-week.
We congratulate the school for the colourful programme!

2014. október 28.

HU: Az Oktatástervezési és Menedzsment Speciális Kurzusok Programjának keretében az UNESCO Oktatástervezési Nemzetközi Intézete képzéseket hirdet 2015. április 13. és június 5-e között, Párizsban.

 

EN: The UNESCO International Institute for Educational Planning is inviting candidatures for the forthcoming session of its Specialized Courses Programme (SCP) in Educational Planning and Management. This programme will be held in Paris from 13 April to 5 June 2015.

2014. október 21.

HU A segédanyag gyakorlati javaslatokat és hivatkozásokat is tartalmaz az oktatók számára.

 

EN The toolkit offers resources and practical steps for teachers for a quality education.

2014. október 9.

HU A 2014. október 5-i tanárok világnapja alkalmából az UNESCO főgazgatója, Irina Bokova azt üzeni, hogy a szervezet és partnerei azon dolgoznak, hogy minden tanulóval jólképzett, motivált és megbecsült oktatók foglalkozzanak.

A 20. tanárok világnapja alkalmából a Magyar Nyelstratégiai Intézet az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottságával Polgári nevelés - digitális oktatás, nyelv és módszer címen konferenciát szervezett, az itt elhangzott előadások és kapcsolódó tartalmak hamarosan elérhetőek lesznek a kinevelavegen.org weboldalon.

 

EN "UNESCO and partners working to provide every learner with professionally-trained, motivated and well-supported teachers ..." Irina Bokova, UNESCO Director-General on the occassion of 5 October 2014 World Teachers' Day.

2014. október 13.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2014. október 15.

Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala és az UNICEF magyar bizottsága által rendezett eseményen az ombudsman emlékeztetett: a 20. századot gyakran hívják a borzalmak századának, mert elképesztő tragédiák, humanitárius katasztrófák történtek akkor. Ennek ellenére voltak biztató fejlemények is, ilyen a gyermekjogok eszméjének megjelenése. Hosszú fejlődés eredményeként írták alá 1989-ben az ENSZ gyermekjogi egyezményét, amely azóta 193 ország belső jogává vált – közölte. (MTI) A konferencián a szervezők közös felhívást fogalmaztak meg.

2014. szeptember 17.

HU Janikovszky Éva írónő tiszteletére, irodalmi munkásságának gondozására, szellemi hagyatékának ápolására 2004 áprilisában jött létre a Janikovszky Éva Irodalmi Alapítvány, amely a szellemi örökség megőrzésén és továbbvitelén túl feladatának tekinti a felnövekvő nemzedék irodalmi műveltségének formálását, az olvasás-írás népszerűsítését.

EN The Éva Janikovszky Literary Foundation was created in the writer's honour in April 2004 in order to act as a custodian of her literary work and to nurture her intellectual heritage. Besides its responsibilities in preserving and passing on this spiritual heritage it also regards as its tasks the shaping of a literary awareness in young people and the popularisation of reading and writing.

2014. szeptember 8.

HU: 2015 júliusában kerül megrendezésre a 18. Kanagawa Biennial Gyermek Művészeti Világkiállítás, mely a 4 és 15 év közötti gyermekeknek szóló művészeti pályázat kiválasztott alkotásait mutatja be szerte a világból. Az előző rendezvényt 2013-ban tartották, melyen több mint 24 ezer pályázó vett részt, összesen 92 országból. Idén még több nevezésre számítanak, hiszen ez kiváló lehetőség a kreatív gyerekek bemutatkozására.

EN: Kanagawa Prefecture has held the Kanagawa Biennial World Children's Art Exhibition every two years from 1981. They collect children's art from all over the world in order to foster the dreams and creativity of today's young children who will be the bearers of tomorrow through the art, and also to further understanding of the world's diverse cultures and differences in global liefstyles.
More information: http://www.earthplaza.jp/biennial/English/
2014. szeptember 2.

HU: A 2014-es olvasás világnapja központi témája az „írástudás és fenntartható fejlődés”. Az írás-olvasás a fenntartható fejlődést elősegítő egyik legfontosabb elem, hiszen képessé teszi az embereket arra, hogy helyes döntéseket hozzanak a gazdasági növekedés, társadalmi fejlődés és környezeti integráció témáiban. Az írástudás az egész életen át tartó tanulás alapja, és alapvető, döntő szerepet játszik a fenntartható, virágzó és békés társadalom létrehozásában.

Magyarországon a világnap alkalmából az Olvasásklinika az AKG Alapítvány és a Marczi közreműködésével, az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság támogatásával két napos eseményt rendez. Szeptember 7-én vasárnap szeretettel várunk minden érdeklődőt a Marczibányi Téri Művelődési Központban, ahol egész napos közösségi, családi programmal, felolvasásokkal, előadásokkal, bemutatókkal és gyerekprogramokkal kívánjuk az olvasás élményét megosztani. Belépés ingyen, kilépés könyvvel!


EN: The theme of International Literacy Day 2014 is “Literacy and Sustainable Development”. Literacy is one of the key elements needed to promote sustainable development, as it empowers people so that they can make the right decisions in the areas of economic growth, social development and environmental integration. Literacy is a basis for lifelong learning and plays a crucial foundational role in the creation of sustainable, prosperous and peaceful societies.
In Hungary the Reading Clinic, the Alternative Secondary School of Economics Foundation with the help of Marczi Community Space and the Hungarian National Commission for UNESCO are organising a two-day event for the International Literacy Day, at the 7-8 September. The aim is to promote reading as the key competence, the tool to a successful career and also an ample source of joy and fun.

2014. szeptember 2.

HU: Az UNESCO útmutatót adott ki „Teaching Respect for All” programjához, melynek célja a rasszizmus és az intolerancia visszaszorítása. A kiadvány a tanároknak szánt átfogó forrás azokról az ösztönző módszerekről, melyek célja a tolerancia erősítése a diákok körében, tekintet nélkül színre, nemre, háttérre, szexuális irányultságra, nemzeti, etnikai vagy vallási orientációra és identitásra.

A kiadvány angol nyelven online elérhető ITT.

 

EN: UNESCO released the Teaching Respect for All implementation guide that provides teachers with a comprehensive source of methods to encourage tolerance among students of all backgrounds, sexual orientations, religions, and genders.
The publication is available online HERE.

2014. augusztus 28.

HU: Az Ökoiskola és Örökös Ökoiskola pályázat őszi bírálati határidejét 2014. szeptember 15-re módosították. A pályázatok beadása folyamatos, az évi két bírálati határidőn kívül is be lehet nyújtani pályázatokat. A szeptember 15. és 2014. december 31. között beérkezett pályázati anyagokat az idei év szempontjai alapján bírálják el, de már 2015-ben.
A pályázat az alábbi linken érhető el az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján: http://www.ofi.hu/palyazat/palyazati-felhivas-okoiskola-es-orokos-okoiskola-cim-2014-elnyeresere 

Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melyről további információk érhetők el az
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

 

EN: Information on how to join the Network of Hungarian Eco-schools is available HERE in Hungarian.

Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2014. augusztus 28.

HU: „Inklúzió a kezdetektől - Iránymutatás a roma gyermekek inkluzív kora gyermekkori gondozásáról és neveléséről” címmel jelentetett meg kiadványt az UNESCO az Európa Tanáccsal közösen. Az iránymutatás célja választ adni arra, hogy hogyan lehet támogatni a romák beilleszkedését, inklúzióját Európa kora gyermekkorral foglalkozó programjaiba.

A kiadvány angol nyelven online elérhető ITT.

 

EN: UNESCO released the publication ‘Inclusion from the Start – Guidelines on inclusive early childhood care and education for Roma children’, jointly published with the Council of Europe. The guidelines aim to respond to the need for specific guidance on how to promote inclusion of Roma in early childhood programmes in Europe.

The publication is available online HERE.

2014. augusztus 28.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.
2014. augusztus 25.

HU: Szakmai Tanévnyitó Konferenciát rendez 2014. augusztus 26–28. között az ország három különböző nagyvárosában az Emberi Erőforrások Minisztériumának Köznevelésért Felelős Államtitkársága és háttérintézményei. A nagy érdeklődés miatt a budapesti és miskolci rendezvények regisztrációja lezárult, de a pécsi, aug. 28-án, csütörtökön megrendezésre kerülő rendezvényre még lehet jelentkezni!

További információk és regisztráció az OFI honlapján.

2014. augusztus 25.

HU Több mint 110 nemzeti UNESCO bizottság találkozott Kazahsztánban a kazah UNESCO bizottság meghívására, hogy megossza egymással jó gyakorlatait, és közösen dolgozzon az UNESCO célkitűzéseinek megvalósításán, azok népszerűsítésén. Az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága titkárságának vezetője, Csillag Katalin is tartott prezentációt az elmúlt évek tapasztalatiról, amelyet számos hozzászóló megköszönt.

EN More than 110 National Commissions for UNESCO from all regions of the world have come together in Astana, Kazakhstan, to look at ways of strengthening their efforts to promote the Organization’s work and optimize their contribution to UNESCO’s programme. Katain Csillag, Head of the Secretariat of the Hungarian National Commission also presented the work of the Hungarian Commission in the recent years, her presentation was welcomed by several participants.

2014. július 29.

HU: UNESCO High-Level Policy Workshop on ICT in Education for Eastern and Central European Countries címmel ez év áprilisában IKT (információs és kommunikációs technológiák) témájú rendezvényt tartottak magyar részvétellel az UNESCO párizsi központjában, melynek előadásai a honlapról letölthetők. Itt mutatták be azt a sok esettanulmányt, nemzetközi jó gyakorlatot tartalmazó - szintén magyar részvétellel készült - oktatáspolitikai kézikönyvet is, amely szintén teljes terjedelmében hozzáférhető: Education Transformation Policy Guide (Kozma, R., Dixon, B., Kirrin, G., Hinostroza, J. E., Isaacs, S., Karpati, A. (2013); London: INTEL Corporation, 2014)

 

EN: UNESCO High-Level Policy Workshop on ICT in Education for Eastern and Central European Countries was held at UNESCO Headquarters in Paris this April, with Hungarian participation. Now all the presentations of the conference are available online. The Education Transformation Policy Guide (Kozma, R., Dixon, B., Kirrin, G., Hinostroza, J. E., Isaacs, S., Karpati, A. (2013); London: INTEL Corporation, 2014) was also presented here. This education policy giude contains case studies and international best practices, and is also made ​​with Hungarian participation.

2014. július 17.

HU: A Tom Lantos Intézet (Budapest), az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar (Budapest) és a CEJI - A Jewish Contribution to an Inclusive Europe (Zsidó Hozzájárulás a Befogadó Európáért, Brüsszel) 2014. augusztus 25–29. között nyári egyetemet szervez „előítélet, népirtás, emlékezet” témában, az ELTE Kazinczy utcai épületében. Az érdeklődők jelentkezését 2014. július 20-ig várják.

 

EN: The Tom Lantos Institute (Budapest), the Eötvös Loránd University Faculty of Education and Psychology (Budapest), and CEJI – A Jewish Contribution to an Inclusive Europe (Brussels) are organizing a European Summer School, on “Prejudice, Genocide, Remembrance” for civil servants, educators, journalists, and civil society representatives in Budapest, 25 – 29 August 2014.

2014. július 17.

HU Elérhető az UNESCO 2014-2021-re vonaktozó középtávú stratégiája, az ún. 37 C/4-es dokumentum, amelyet a 37. Közgyűlés fogadott el az UNESCO párizsi központjában 2013 őszén, az összes tagállam részvételével. A nyolcéves stratégiát két, négyéves költségvetési tervre bontja a szervezet, ebből az első, az ún. 37 C/5 dokumentum a 2014-2017. közötti időszakra szól. Az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága az ezekben a stratágiai anyagokban megfogalmazott célokhoz és a hazai szakmai véleményekhez igazodva dolgozta ki saját kétvéves munkatervét a 2014-2015-re szóló időszakra, és fogadta azt el 2014. júniusi közgyűlésén.

EN UNESCO's Medium-Term strategy (2014-2021) and approved programme and budget (2014-2017) were in the focus for the Hungarian National Commissions biannial worklpan (2014-2015) that was approved by the general meeting of the members in June 2014.

2014. július 15.

HU Az UNESCO számos lehetőséget biztosít az együttműködésre. A szervezet által vizsgált szakterületeken adódik leginkább alkalom ilyen partnerségek kialakítására, a középtávú stratégiájával összhangban. További információk elérhetők a központi honlapon.

EN UNESCO offers a range of different entry points for partnerships. These are all areas where the Organization has leadership, recognized expertise and comparative advantage. They also correspond to UNESCO's top priorities - See more here.

2014. július 14.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2014. június 20.

HU Az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottságának a tagja, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet konferenciát szervez az egész napos iskola témájában 2014. május 30-án Budapesten. A műhelyek között lesz olyan, amely az ökoiskolákkal foglakozik, az UNESCO által is népszerűsített "Fenntartható fejlődésre nevelés" legjobb gyakorlataival.

EN Member of the Hungarian National Commission for UNESCO, the Hungarian Institute of Educational Research and Development is organzizng a conference on "all-day schools" in Budapest, on 30 May 2014. The theme of one of the workshops is the eco-schools, the best practises of UNESCO's priority: Education for sustainable development.

2014. május 26.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.
2014. május 6.

HU: Az UNESCO lehetőséget hirdet 18 és 35 év közötti, fenntartható fejlődésre nevelés témakörében érintett fiatalok számára az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés fiataloknak szóló konferenciáján történő részvételre. A konferencia 2014. november 7-én kerül megrendezésre Okayamamában, Japánban, az UNESCO, a japán Oktatási, Kulturális, Sport, Tudomány és Technológiai Minisztérium (MEXT), az UNESCO Japán Nemzeti Bizottsága, Okayama városa és a Goi Peace Foundation közös szervezésében.

Az érdeklődő fiataloknak közvetlenül kell pályázniuk, sikeres pályázás esetén lehet utazási támogatásban részesülni a japán szervezőktől. Pályázni a jelentkezési lap beküldésével lehet, a pályázatok beküldési határideje 2014. június 1.

 

EN: Are you between 18 and 35 years old? Are you involved in Education for Sustainable Development (ESD)? Do you have success stories and innovative ESD initiatives you could share? Would you like to meet and collaborate with other ESD youth leaders from around the world? Do you want to add your voice to youth-focused recommendations that will be presented at the World Conference on ESD? Now’s your chance: send your application by 1 June 2014 to join!
2014. április 30.

HU: A Föld Napja – IV. Tudományfesztivál április 24-25-én kerül megrendezésre a Magyar Nemzeti Múzeum épületében, kertjében és a Kossuth Klubban. A rendezvény célja, hogy a tudomány eredményeiről közérthetően számoljon be a nagyközönségnek, a Föld napja alkalmából kiemelt témák a természetvédelem, környezeti nevelés, ökoturizmus és szelektív hulladékgyűjtés.
A program az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága által is ünnepelt Herman Ottó emlékévhez is kapcsolódik: a Nemzeti Környezetügyi Intézet külön programokkal készül, így a Vándortanösvény nevet viselő, interaktív polihisztor játszóházzal, valamint erre az alkalomra Herman Ottóba öltözik a Múzeumkert és - egy kicsit - a Nemzeti Múzeum belső terei is.
A rendezvény ingyenes, részletes programja alább olvasható!

 

EN: The Earth Day – IV. annual Science Festival takes place in Budapest 24-25 April, 2014. The aim of the event is to report the results of science to the public, focusing on conservation, environmental education, ecotourism and selective collection of waste.

The event is connected to Otto Herman's (1835-1914), "the last Hungarian polihistor’s" memorial year, celebrated by the Hungarian National Commission for UNESCO.

2014. április 24.

HU: Megjelent az UNESCO élethosszig tartó tanulással foglalkozó intézetének (UNESCO Institute for Lifelong Learning - UIL) 2013-as évre vonatkozó éves jelentése. A kiadvány idént a könnyebb hozzáférhetőség érdekében megújult, angol nyelven elérhető ITT.


EN: 2013 Annual Report of the UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL), redesigned to provide a more accessible and visually attractive information source about the Institute and its work, is available HERE.

2014. április 22.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.
2014. április 16.

HU: A Fiatal Vállalkozók Versenye szervezői a Goi Peace Alapítvány, a Stiftung Entrepreneurhsip és az UNESCO, a lehetőség olyan, 16 és 30 év közötti fiataloknak szól, akiknek van olyan innovatív vállalkozási ötletük, amely hozzájárul közösségük fenntartható fejlesztéséhez vagy már van egy ilyen területen működő vállalkozásuk, non-profit cégük vagy projektjük.

A jelentkezési határidő 2014. június 30., pályázni a verseny honlapján történő regisztrációval és a pályázat feltöltésével lehet.

A verseny részletes feltételei ITT olvashatók.

 

EN: The Youth Citizen Entrepreneurship Competition is a new and exciting international program co-organized by the Goi Peace Foundation, Stiftung Entrepreneurship and the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization - UNESCO. The Competition provides an online entrepreneurial and educational platform for young people from all around the world in between the ages of 15 and 30. It gives young people the opportunity to develop their entrepreneurial potentials and creative talents, and encourages them to submit their innovative ideas (Best Ideas Category) and projects (Best Projects Category) by 30 June, 2014 at the latest.

2014. április 4.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2014. március 28.

HU: Nigéria, Kína, Mongólia és Irán kultúráját, meséit és játékait autentikus kézműves foglalkozások és bábelőadások segítségével ismerhetik meg az érdeklődő kisgyermekes családok a „Színes játékok, sokszínű ország” programsorozat rendezvényein.

A következő esemény március 29-én 10:30-as kezdettel lesz a Marczibányi Téri Művelődési Központban (1022 Budapest, Marczibányi tér 5/a), majd március 30-án 10 órai kezdettel a Budapesti Művelődési Központban (1119 Budapest Etele út 55.).

A részletes programok alább olvashatóak, a rendezvényekre a belépés ingyenes!
Az UNESCO javaslatára az ENSZ a 2013-2022 közötti évtizedet a kultúrák közeledésének szenteli, melynek célja a kölcsönös megértés és a sokszínűség tiszteletben tartásának elősegítése, valamint az emberek közötti egyenlő jogok és egyenlő méltóság elérése kultúrák közötti párbeszéden és konkrét kezdeményezéseken keresztül.

 

EN: Small children and their families can get to now the culture, stories and games of Nigeria, China, Mongolia and Iran by authentic handicraft activities and puppet shows in the event series ”Colourful toys, diverse country”.

The next events will be held at the Marczibányi Tér Cultural Centre (1022 Budapest, Marczibányi tér 5/a) 29 March and at the Budapest Cultural Centre (1119 Budapest Etele út 55.), 30 March. Entrance is free!

UN dedicated the decade 2013-2022 the International Decade for the Rapprochement of Cultures, for which UNESCO has been designated as lead agency for the United Nations system. The objective of the Decade is to promote mutual understanding and respect for diversity rights and equal dignity between peoples, through intercultural dialogue and concrete initiatives.

2014. március 20.

HU: Az OpenCourseWare Consortium (OCWC) és a Knowledge for All Foundation non-profit alapítvány szervezésében 2014-ben már 10. alkalommal rendezik meg az OCWC Világkonferenciát, az idei év témája „Nyílt oktatás egy multikulturális világért”. A programnak ebben az évben Ljubljana (Szlovénia) ad otthont, az eseményre április 23-25-e között kerül sor.

További információ: http://conference.ocwconsortium.org/2014/
Az UNESCO témájában kapcsolódó, OER (Open Educational Resources, magyarul Szabad/Nyílt Oktatási Tartalmak) kezdeményezése a konferencia szervezői számára is kiemelt jelentőségűek, az UNESCO OER programjáról további információk ITT érhetők el.


EN: The 10th annual OpenCourseWare Consortium Global Conference will be held in Ljubljana, Slovenia, on April 23-25, 2014. The OpenCourseWare Consortium and the Knowledge for All Foundation are jointly organising the event, the special focus is Open Education for a Multicultural World.

More information: http://conference.ocwconsortium.org/2014/

UNESCO believes that universal access to high quality education is key to the building of peace, sustainable social and economic development, and intercultural dialogue. Open Educational Resources (OER) provide a strategic opportunity to improve the quality of education as well as facilitate policy dialogue, knowledge sharing and capacity building.

2014. március 20.

HU: Bogyay Katalin, Magyarország Unesco nagykövete, az UNESCO Közgyűlés 36. ülésszakának elnöke, kulturális diplomata, televíziós újságíró a magyar kultúrában és kulturális diplomáciában elért kimagasló eredményeiért a Magyar Érdemrend Középkeresztjét vette át a Parlamentben március 14-én.


EN: Katalin Bogyay, Hungary’s Ambassador to UNESCO, President of the 36th session of the General Conference of UNESCO, cultural diplomat, television journalist, for her outstanding achievements in Hungarian culture and cultural diplomacy received the Commander's Cross of the Order of Merit of Hungary state decoration on 14th March 2014 in the Hungarian Parliament.

2014. március 19.

HU: A „this human world” évente megrendezésre kerülő emberi jogi filmfesztivál idei fő témája az integráció, a versenyre Ausztriából, Szlovéniából, Magyarországról, Szlovákiából és Svájcból várják diákok jelentkezését. A pályázat célja arra bátorítani a diákokat, hogy jobban megértsék az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát, és az idei fő témával: a fogyatékkal élők, a társadalom peremére szorultak, a menekültek és a migráns személyek integrációjával kapcsolatban - tanáraikkal együttműködve – rövidfilmet készítsenek. A verseny az ENSZ Bécsi Információs Szolgálat (UNIS), az ENSZ Menekültügyi Főbiztosság (UNHCR) Ausztriában lévő irodájának, valamint az Osztrák Szövetségi Művészeti, Kulturális és Oktatási Minisztérium (Média-műveltség osztály) támogatásával kerül megrendezésre.
Nevezési határidő 2014. június 30., a pályázatok beérkezésének határideje 2014. szeptember 30.

EN: The international short film competition for students has been part of this human world for years. The call for submissions for the competition of 2014 is now open, the focus of this year’s Student Short Film Competition on Human Rights is integration. this human worldinvites youths aged 10 to 20 from Austria, Slovenia, Hungary, Slovakia and Switzerland to submit their short films to the programme. More information: http://www.thishumanworld.com/index.php
2014. június 18.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2014. február 26.

HU: Kína, Irán és Mongólia kultúráját, meséit és játékait autentikus kézműves foglalkozások és bábelőadások segítségével ismerhetik meg az érdeklődő kisgyermekes családok a „Színes játékok, sokszínű ország” programsorozat rendezvényein. A következő esemény február 22-én 10 órától lesz a Budapesti Művelődési Központban (1119 Budapest Etele út 55.). A részletes program alább olvasható, a belépés ingyenes!
Az UNESCO javaslatára az ENSZ a 2013-2022 közötti évtizedet a kultúrák közeledésének szenteli, melynek célja a kölcsönös megértés és a sokszínűség tiszteletben tartásának elősegítése, valamint az emberek közötti egyenlő jogok és egyenlő méltóság elérése kultúrák közötti párbeszéden és konkrét kezdeményezéseken keresztül.

 

EN: Small children and their families can get to now the culture, stories and games of China, Iran and Mongolia by authentic handicraft activities and puppet shows in the event series ”Colourful toys, diverse country”. The next event will be at the Budapest Cultural Centre (1119 Budapest Etele út 55.), 22 February. Entrance is free!

UN dedicated the decade 2013-2022 the International Decade for the Rapprochement of Cultures, for which UNESCO has been designated as lead agency for the United Nations system. The objective of the Decade is to promote mutual understanding and respect for diversity rights and equal dignity between peoples, through intercultural dialogue and concrete initiatives.

2014. február 11.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.
2014. február 11.

HU Világszerte az alapfokú oktatásra szánt pénzek 10%-a nem megfelelő szintű oktatásra költődik, ami hátráltatja a gyerkeket a tanulásban. Ennek következtében a szegény országokban négyből egy fiatal nem képes végigolvasni egy mondatot sem. Az UNESCO 2013/14-es kiadványa szerint a fejlődéshez a kulcsot a jó tanárok jelentik, és felhívja az országok kormányait, hogy bizotsítsák a minőségi oktatáshoz szükséges körülményeket.

EN Ten per cent of global spending on primary education is being lost on poor quality education that is failing to ensure that children learn. This situation leaves one in four young people in poor countries unable to read a single sentence. UNESCO's 2013/4 Report concludes that good teachers are the key to improvement and calls on governments to provide the best in the profession to those who need them most.

2014. január 30.

HU: Tájékoztatjuk azokat a magyarországi felsőoktatási intézményeket, amelyek jelentkezni kívánnak az UNESCO Tanszékek hálózatába, hogy a hálózatba történő jelentkezés az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottságán keresztül történik. A jelentkezéshez szükséges feltételeket a szervezet központja adja, a feltételek és a jelentkezéshez hasznos iránymutatások az UNESCO itt elérhető összefoglalójában olvashatók.

A jelentkezés határideje március 31., hogy a támogató levelet időben ki tudjuk állítani. A határidő után beérkező jelentkezéseket csak a következő évben tudjuk elbírálni és az UNESCO központjának továbbítani.

További információk az UNESCO Tanszékekről alább olvashatók.

 

EN: Those higher education institutions from Hungary that wish to apply for the UNESCO Chairs Programme must submit their application through the Hungarian National Commission for UNESCO. Guidelines and application criteria is available here. The deadline for the submission of proposals to the Hungarian National Commission is 31 March, applications received after deadline will be considered the following year.

If you are interested in applying for the UNESCO Chairs Programme from an institution outside of Hungary, please contact the relevant National Commission for UNESCO for their application criteria and procedures.
More information on the UNESCO Chairs Programme is available here.

2015. február 27.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2014. január 23.

HU: Január 29-én jelenik meg az Oktatást Mindenkinek program 2013/14-es jelentése, Oktatás és tanulás: a minőség elérése mindenkinek címmel. A teljes jelentés annak kiegészítő anyagaival több nyelven is letölthető lesz az UNESCO a jelentéssel foglalkozó oldaláról.

Az Oktatást Mindenkinek programhoz tartozó Globális Monitoring Beszámoló egy független csapat által készített és az UNESCO publikált hiteles referenciaanyag, amelynek célja a tájékoztatás, valamint ezen túl az Oktatást Mindenkinek program iránti valódi elkötelezettség befolyásolása és fenntartása.

 

EN: 29 January is the launch of the next Education for All Global Monitoring Report: 'Teaching and learning: Achieving quality for all'. From that date please visit the Report homepage to download the full report and summary in various languages, a powerpoint presentation, regional factsheets, a video, infographics, and more.

Developed by an independent team and published by UNESCO, the Education for All Global Monitoring Report is an authoritative reference that aims to inform, influence and sustain genuine commitment towards Education for All.

2014. január 23.

HU Az UNESCO a Holokauszt oktatás előmozdításán keresztül az emberi jogok tiszteletben tartására és a toleranciára nevelésre szólít fel, és a múlt szörnyű példáira felhívva a figyelmet, bármilyen jövőbeli népirtás megelőzéséhez kíván hozzájárulni. Az emléknap hivatalos lapja elérhető az UNESCO központi honlapján. A szervezet "Holocaust Education in Global Context" kiadványa elérhető online.

EN UNESCO recognizes that teaching about the history of the Holocaust is fundamental to establishing respect for human rights, basic freedoms and the values of tolerance and mutual respect. The official site of the remembrance day can be reached at UNESCO's website. UNESCO's "Holocaust Education in Global Context" publication is available online.

2014. január 7.

Kőszegen 2013. december 10-én Kőszeg Város kulturális életének, valamint Kőszeg Városban az oktatási- kutatási tevékenység fejlesztésének érdekében együttműködési megállapodás aláírására került sor a Pannon Egyetemmel. Az intézmény műszaki, tudományos és oktatási potenciáljával hozzá kíván járulni a régió fejlesztéséhez, ennek első lépése a telephely alapítása. A szervezők által készített sajtóanyag elérhető innen.
2013. december 11.

HU: Elhunyt Nelson Mandela. A dél-afrikai béke és a megbékélés iránti küzdelemben elért sikerei, és az, ahogy a demokráciát és az emberek közti egyenlőséget hirdette közvetlenül az UNESCO küldetéséhez, mandátumához kötik. 1991-ben elnyerte az UNESCO Félix Houphouët-Boigny békedíját, majd két évvel később a Nobel-békedíjat. 2005-ben UNESCO jószolgálati nagykövetté nevezték ki a dél-afrikai apartheid elleni rendkívüli küzdelme elismeréseként. Nelson Mandela 27 évet töltött börtönben, mielőtt Dél-Afrika első demokratikusan megválasztott elnöke lett. 2013. december 5-én, 95 évesen halt meg.
EN: Nelson Mandela has passed away. His success in bringing peace and reconciliation to South Africa plus his promotion of democracy and equality between people directly connect him to UNESCO’s mission and mandate. In 1991, he won the Félix Houphouët-Boigny Peace Prize from UNESCO and the Nobel Peace Prize two years later. He was appointed a UNESCO Goodwill Ambassador in 2005 in recognition of his extraordinary fight against apartheid in South Africa. Nelson Mandela spent 27 years in prison before becoming the first democratically-elected President of South Africa. He died on 5th December 2013, aged 95.

2013. december 6.

HU: 2013. december 5-én fotókiállítás nyílt a Katona József Színházban az ENSZ millenniumi fejlesztési célok témájában 16, az ország különböző helyein található iskola gyerekeinek bevonásával készült műalkotásokból.

 

EN: Photo exhibition opened at Katona József Theatre on 5 December 2013 displaying the UN Millennium Development Goals with works of art created by school children from 16 different places of the country​​.

2013. december 6.

HU: Az OpenCourseWare Consortium (OCWC) és a Knowledge for All Foundation non-profit alapítvány szervezésében 2014-ben már 10. alkalommal rendezik meg az OCWC Világkonferenciát, a jövő évi esemény címe „Nyílt oktatás egy multikulturális világért”. A programnak ebben az évben Ljubljana (Szlovénia) ad otthont, mint ahogy arra a Szlovén UNESCO Nemzeti Bizottság főtitkár-helyettese is felhívta figyelmünket.

A konferencia szervezői szívesen fogadnak javaslatokat a konferencia kiemelt témáihoz kötődő workshopokkal kapcsolatban.

További információ: http://conference.ocwconsortium.org/2014/
Az UNESCO témájában kapcsolódó, OER (Open Educational Resources, magyarul Szabad/Nyílt Oktatási Tartalmak) kezdeményezéséről további információk ITT érhetők el.


EN: The 10th annual OpenCourseWare Consortium Global Conference will be held in Ljubljana, Slovenia, on April 23-25, 2014. The OpenCourseWare Consortium and the Knowledge for All Foundation are jointly organizing the event whose special theme is Open Education for a Multicultural World.

The organisers invite submissions of papers on all topics related to open education for the conference proceedings, and proposals for workshops.
More information: http://conference.ocwconsortium.org/2014/

UNESCO believes that universal access to high quality education is key to the building of peace, sustainable social and economic development, and intercultural dialogue. Open Educational Resources (OER) provide a strategic opportunity to improve the quality of education as well as facilitate policy dialogue, knowledge sharing and capacity building.

2013. december 4.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2013. november 22.

HU: Az UNESCO Oktatástervezési Nemzetközi Intézete képzési programot indít Oktatástervezési és Menedzsment Speciális Kurzusok Programjának keretében. A képzés 2014. április 7. és május 30-a között, Párizsban (Franciaország) zajlik majd. Jelentkezési határidő: 2013. december 31. További információk elérhetők az Intézet honlapján.


EN: The UNESCO International Institute for Educational Planning is inviting candidatures for the forthcoming session of its Specialized Courses Programme (SCP) in Educational Planning and Management. This programme will be held in Paris from 7 April to 30 May 2014. The applications and supporting documents should reach IIEP by 31 December 2013 at the latest. For more information please visit the official website of the Institute.

2013. november 15.

HU: Tegnap az UNESCO Általános Konferenciája (Közgyűlése) második négy éves ciklusra is megválasztotta Irina Bokova főigazgatót, akit a pozícióra a szervezet Végrehajtó Tanácsa jelölt október 4-én.

 

EN: UNESCO’s General Conference today elected Irina Bokova for a second four-year term as Director-General of the Organization. She was nominated for the position by UNESCO’s Executive Board on 4 October.

2013. november 14.

HU: 14 országból beérkezett pályamű közül Riba Ádám 5. osztályos ajkai tanuló munkáját jutalmazta idén a Panasonic Európai Képes Öko Napló nemzetközi verseny zsűrije a megtisztelő első helyezéssel, valamint az ezzel járó 2000 eurós fődíjjal, amelyet iskolája környezetvédelmi tevékenységének támogatására használhatnak fel. Sőt Riba Ádám munkája bekerült a nemzetközi döntőbe is, ahol Európát fogja képviselni a 6 finalista egyikeként. A nemzetközi ceremóniára 2013. decemberében Párizsban, az UNESCO székházában kerül sor.


EN: Ádám Riba, a Hungarian 5th-grader student from Ajka won this year’s Panasonic European Eco Picture Diary Contest. Besides being rewarded the prestigious first place, chosen from applications from 14 countries, he has received the associated prize of € 2,000, which can be used to support environmental activities of his school. Moreover, his work has been selectes to the international finals, where it will represent Europe as one of the six finalists. The international ceremony will take place in Paris, at the UNESCO Headquarters in December.

2013. november 5.

HU: A 2013-as tanárok világnapját október 5-én „A call for Teachers” (szó szerinti fordításban „Felhívás a Tanárokért”) szlogennel ünnepeli az UNESCO, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO), UNICEF és UNDP, továbbá a Nemzetközi Oktatás (EI) partnereivel egyetemben.
Mivel a tanárok az igazságosság, a hozzáférés és a minőségi oktatás elérésének leghatékonyabb erői, az idei jelmondat felhívás arra, hogy a minőségi oktatás mindenki számára elérhetővé váljon, melyhez elengedhetetlenek a hozzáértő, jól képzett és megfelelően támogatott pedagógusok.

 

EN: “A Call for Teachers!” is the slogan of World Teachers’ Day 2013 (5 October), which UNESCO is celebrating along with its partners, the International Labour Organization (ILO), UNDP, UNICEF and Education International (EI).
Since teachers are the most powerful force for equity, access and quality education, a call for teachers means calling for quality education for all.

2013. október 1.

HU Az UNESCO az "oktaást mindenkinek" (Education for All, EFA) célkitűzés eddigi eredményeiről kiadott egy új összefoglalót és táblázatot azzal a szándékkal, hogy megerősítse a gondolatot, amely szerint az oktatás minden tekintetben megvilágítja az utat egy jobb élethez, legfőképp a hátrányos helyzetűek számára.

EN The EFA (Education fo All) Global Monitoring Report team released a new booklet and infographics confirming that education lights every stage of the journey to a better life, especially for the poor and the most vulnerable.

2013. szeptember 30.

HU: Kiosztásra kerültek az első Világörökség menedzsment MA diplomák a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán, mely Közép-Európából elsőként lett tagja az UNESCO UNITWIN hálózatának.
Július elején hét hallgató bizonyította tudását az UNESCO és Világörökség témakörében angol nyelven, a BKF három féléves mesterképzésének zárásaként. A képzés bevezette őket az UNESCO szervezeti működésén keresztül a világ és szellemi örökségek világába.
További információk a képzésről és az első végzősökről elérhetők a BKF oldalán.

 

EN: The first World Heritage Management MA diploma was awarded to the students of the Budapest College of Communication and Business being the initial member of Central Europe in the UNESCO-UNITWIN “Culture, Tourism, Development” network.
Early July of 2013, seven students proved their knowledge in English language about UNESCO and World Heritage. The three term management training introduced them through UNESCO’s organisational operation to the issues of intangible and world heritage.
More information is available HERE.

2013. szeptember 24.

HU: Az UNESCO 8. Ifjúsági Fórumának honlapja elindult, az alábbi linken érhető el: http://www.unesco.org/new/en/youth-forum-2013/.

Költségvetési megszorítások miatt, valamint újításként a 8. Ifjúsági Fórum adománygyűjtő kampányt indít tagállamai és a magánszektor bevonásával. Részletek az alábbi linken elérhető kiadványban olvashatók (angol nyelven):

 http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/SHS/pdf/8th_UNESCO_Youth_Forum-Partnership_brochure_en.pdf.

EN: The website of the 8th Youth Forum UNESCO is now available on the following link: http://www.unesco.org/new/en/youth-forum-2013/.

Due to budgetary constraints and in a spirit of innovation, the 8th Youth Forum launches a fund-raising campaign through its partnership/sponsorship with Member States and the private sector according to the modalities illustrated in the brochure, and which can be consulted on the following link:

 http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/SHS/pdf/8th_UNESCO_Youth_Forum-Partnership_brochure_en.pdf. 

2013. augusztus 24.

HU: Szeptember 8. az olvasás világnapja, az AKG Alapítvány a Marczi és az Olvasásklinika közreműködésével ez alkalomból egy egész napos eseményt rendez, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az olvasás fontosságára, valamint, hogy az olvasás élményét megosszák, népszerűsítsék.

Szeretettel várunk minden érdeklődőt, második kerületit és más kerületek olvasóit, iskolást, tanárt, szülőt, gyermeket, írót és olvasót előadásokkal, könyvcsere programmal, dedikálásokkal, gyerekprogramokkal, bemutatókkal, kedvezményekkel, ebookokkal. Mindennel, ami könyv és olvasás. A program az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság támogatásával valósul meg.

A belépés ingyenes, kilépés könyvvel!

További információk elérhetők az www.olvasasvilagnapja.hu weboldalon.

 

EN: Alternative Secondary School of Economics Foundation with the help of Marczi Community Space and Reading Clinic have an ongoing series of programmes to publicize reading and literacy, the love of books. Now they are organising a major event for the World Literacy Day, 8 September.

The aim is promoting reading as THE key competence, as the tool to a successful career and also an ample source of joy and fun. Message of Hungarian World Literacy Day 2013 is: „It is good to read. Reading well is joy. Let everyone have the joy of reading!”

For more information please visit the website of the events.

2013. augusztus 24.

HU Az UNESCO-Hamdan bin Rashid Al-Maktoum Díjat a tanárok, a tanítás hatékonyságát elősegítő kiemelkedő teljesítmények és gyakorlatok elismerésére és népszíerűsítésére hozták létre. A díjat kétévente adják főként fejlődő országbeli illetve hátrányos helyzetű közösségek civil szervezeti, szakmai intézményei számára. A jelölési határidő 2013. október 31., a pályázatokat közvetlenül az UNESCO párizsi központjának szükséges angol vagy francia nyelven postai úton vagy e-mailben megküldeni.

EN The UNESCO-Hamdan bin Rashid Al-Maktoum Prize for Outstanding Practice and Performance in Enhancing the Effectiveness of Teachers is all about improving education quality through raising teacher standards.The prize is awarded every two years with priority given to developing countries and to marginalized and disadvantaged communities. Deadline for nomination is October 31, 2013 Letters of nomination (in English or French only) should be sent to the UNESCO Secretariat by post or email.

2013. augusztus 6.

HU Az UNESCO Tanszékként működő, a kőszegi Társadalomtudományok és Európa-tanulmányok Intézete Alapítvány (ISES) és a Budapesti Corvinus Egyetem „Kulturális örökség menedzsmentje és a fenntarthatóság” Tanszéke posztgraduális képzést hirdet ősztől a kulturális örökség menedzsmentje és fenntarthatóság témájában. További információk elérhetők innen: http://www.ises.hu/en/programmes/best-practices

EN

The Institute for Social and European Studies (ISES) Foundation in Kőszeg and the Corvinus University of Budapest invite students to apply for the Cultural Heritage Management & Sustainable Development (CHMSD) Postgraduate Program of the UNESCO Chair in Cultural Heritage Management and Sustainability at ISES in Kőszeg, Hungary.

2013. július 30.

HU A 2013. október 28. és november 1. között Balin, Indonéziában megrendezésre kerülő 11. ASEF (Asia-Europe Foundation) ClassNet találkozóra várják középisklai tanárok jelentkezését. A szállásköltségeket a szerveők állják, de az utazás költségei a kiutazót terhelik, további információk elérhetők itt.

EN Call for Application: 11th ASEF Classroom Network (ASEF ClassNet)1 Conference, 28 October to 1 November 2013 in Bali, Indonesia, The Conference is open to two secondary or high school teachers from each of the ASEM countries, whos shall cover their own travel costs. Registration online at http://aec.asef.org/register/participate_conference.asp by Saturday, 31 August 2013. Further information is available here.

 
2013. július 25.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2013. június 26.

HU: Magyar Örökség díjátadó ünnepségen, 2013. június 22-én kitüntetésben részesült „A Pető Intézet fél évszázados gyógyító és oktató tevékenysége”, laudátor: Dr. Réthelyi Miklós orvos, anatómus, az UMNB elnöke. A díjátadásra Magyar Tudományos Akadémia Dísztermében került sor, a laudáció alább olvasható.


EN: Peto Institute, centre for early development and conductive care has been awarded Hungarian Heritage Prize for “A half-century of the Pető Institute's healing and educational activity”. Eulogist: Dr. Miklós Réthelyi, physician, anatomist, chairperson of the Hungarian National Commission for UNESCO.

2013. június 24.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2013. június 14.

HU 2013. június 6-tól az Emberi Erőforrások Mnisztériuménak Szalay utcai éplüetében lévő Oktatási Jogok Biztosának Hivatalában megtekintehető a Lakatos Menyhért Iskola diákjainak alkotásait bemutató tárlat.

EN THe exhibiton of the students of Lakatos Primary School at the Office of the Commissioner for Educational Rights opens 6 June 2013 at the Ministry of Human Resources in Budapest, Szalay utca 10-14.

2013. június 6.

HU: Az UNESCO az írástudatlanság felszámolása és az olvasásértés fejlesztése területén végzett tevékenység elismerésére két díjat hirdet meg, az idei pályázatok jelmondata: "Alfabetizáció a 21. századért" (Literacies for the 21st century). A két díj:

az UNESCO-King Sejong Díj és az UNESCO-Confucius Díj.

Az UNESCO-tagállamok kormányai a nemzeti UNESCO-bizottságokkal együttműködve, vagy az UNESCO-val hivatalos kapcsolatokat fenntartó nemzetközi NGO-k az UNESCO-King Sejong Díjra két, az UNESCO-Confucius Díjra három jelöltet állíthatnak.

Határidő: június 10.

 

EN: Every year, on the occasion of International Literacy Day (8 September) , UNESCO awards the International Literacy Prizes to institutions, organizations and individuals whose efforts contribute to the promotion of dynamic literate societies.

For more information please visit the UNESCO website. Deadline for the Hungarian nominations: 10 June.

2013. május 31.

HU Idén szeptemberben kerül ötödik alkalommal megrendezésre világszerte a 8 és 12 év közötti tanulók számára meghirdetett Művészeti Olimpia (2013-2016). A Művészeti Olimpia tanterve megismerteti a gyermekekkel a kreatív elmét és egészséges testet képviselő, ’művész - atléta’ ideált. A diákok ’művész - atlétáknak’ képzelik magukat, majd ötleteiket egy festményben, rajzban vagy digitális műben valósítják meg. Az így kialakult önkép kiváltja belőlük a belső művészt vagy belső atlétát, így lelkesítve a gyermekeket egy életen át tartó kreativitásra, és egészséges életmódra.

EN This September the 5th Arts Olympiad (2013-2016) will commence in classrooms worldwide for students ages 8 to 12. The Arts Olympiad Lesson Plans introduce children to the Artist-Athlete Ideal℠ of the creative mind and healthy body. Students visualize themselves as “artist-athletes” and then render their vision in a painting, drawing or digital art. This new self-image invokes the inner-artist or the inner-athlete, inspiring a child to embrace lifelong creativity and adopt healthy lifestyles. The International Arts Olympiad Lesson Plan can be downloaded at http://icaf.org/artsolympiad/.

2013. május 30.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2013. május 27.

HU: Nyolcadik alkalommal került megrendezésre az UNESCO Levelezős Tanulmányi verseny a Magyar ENSZ Modell Diákegyesület és az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága szervezésében, melynek szóbeli döntőjére április 26-án került sor.


 

EN: The 8th UNESCO modeling contest was organized by the Hungarian Model United Nations Student Association in cooperation with the Hungarian National Commission for UNESCO, the theme of the finals of the competition this year was education.

2013. április 30.

HU: Az ISES (Institute for Social and European Studies) idén 18. alkalommal, 2013. június 23. és július 6. között rendezi meg Kőszegen Nemzetközi Nyári Egyetemét „Who is sovereign? Citizenship in Europe and Beyond'” címmel. A szervezők 2013. május 31-ig várják a jelentkezéseket. További információk az ISES honlapján olvashatók.

 

 

EN: The Institute for Social and European Studies (ISES) is pleased to announce the call for applications for the 18th International Summer University to be held in Koszeg, Hungary between 23th of June and 6th of July with the title "Who is Sovereign? Citizenship in Europe and Beyond". The deadline for applicants is 31th of May 2013. More information can be found on the website of ISES.

2013. április 29.

HU: A Globális Akcióhétre új szakmai anyag jelent meg a nevelésről, valamint az Oktatást mindenkinek program oktatási egyenlőtlenségekről szóló kiadványa is elérhető online. A publikációkról és a program további híreiről további információk alább olvashatók.


EN: New policy paper on teaching released for Global Action Week and booklet on inequalities in education are available online with additional information on the news of Education for All by EFA Global Monitoring Report.

2013. április 29.

HU: Az UNESCO Oktatástervezési Nemzetközi Intézete képzési programot indít oktatási szakértőknek Master szintű diplomát adó szakirányú továbbképzési programjának keretében. Az Advanced Training Programme in Educational Planning and Management (Oktatástervezési és Menedzsment Szakirányú Továbbképzési Program) című képzés 2013. október 21. és 2014. június 27. között Párizsban (Franciaország) zajlik majd. További információk elérhetők az Intézet honlapján.

 

EN: IEP is now accepting applications for the 49th session of its Advanced Training Programme (ATP) in Educational Planning and Management. The 2013/2014 ATP will be held from 21 October 2013 to 27 June 2014. For more information please visit the official website of the Institute.

2013. április 18.

HU: Megjelent az UNESCO élethosszig tartó tanulással foglalkozó intézetének (UNESCO Institute for Lifelong Learning - UIL) 2012-re vonatkozó éves jelentése, mely angol nyelven elérhető ITT.

 

EN: 2012 Annual Report of the UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL) is available HERE.

2013. április 3.

HU: A Debreceni Egyetem valamint együttműködő partnere, a Debreceni Nyári Egyetem a 2013-as tanévvel kezdődően új, különleges nyári kurzusokat kínál azoknak az egyetemistáknak, akik nyári vakációjukat a világ legkülönbözőbb országaiban tanuló hallgatók társaságában szeretnék eltölteni, Kelet-Magyarország immár 100 esztendeje működő felsőoktatási intézményének gyönyörű campusán. Az angol nyelvű kurzusok a legkülönbözőbb tudományterületeket ölelik fel a bölcsészettől és művészetektől a történelmen keresztül egészen a természettudományokig. Az egyes tanfolyamok témái és anyagai modern tudományos kutatásokon alapulnak, de a hallgatóknak a kulturális programok során arra is lehetősége lesz, hogy szórakoztató illetve szabadidős tevékenységek keretében ismerkedjenek meg a magyar hagyományokkal és szokásokkal. A Debreceni Nyári Egyetem 2013-as nyári kurzusait támogató ösztöndíj-programok is megjelentek, ezek alább elérhetőek!

További információk: http://www.nyariegyetem.hu/kurzusok.php.

 

EN: The broadening scope of EU student mobility, the increasing number of international students studying in Debrecen and the paramount importance of cooperation, on domestic and international levels, have all contributed to creating new requirements. To meet them, the more than 100-year-old UD has set out to offer specific-interest courses to both Hungarian and international students. The range of this program is expected to be progressively expanded, thus providing overseas guests with opportunities for intensive studies complete with recreation and interesting tidbits of Hungarian culture. On the other hand, Hungarian students will also get a chance to explore various fields of their chosen profession in English and in a truly international milieu.

The English-language courses will cover a wide range of disciplines from the arts through history to natural sciences. All of them have been designed and will be conducted by faculty with substantial international experience.

Scholarships are now available for Debrecen Summer School's 2013 summer courses, more information about the sholarships are available below.

2013. március 21.

HU: Az Oktatást Mindenkinek programhoz kötődő legfrissebb hírek az oktatás finanszírozási hiányának enyhítésével, illetve a 2015 utáni célokkal foglakozó tanulmányokkal angol nyelven alább olvashatóak.

 

EN: Global Monitoring Report news: papers on new resources on the education financing gap, and the post-2015 education goals are available below.

2013. március 20.

Győrben széleskörű társadalmi összefogás veszi kezdetét a biztonságos és környezettudatos jövő érdekében. A VÍZ VILÁGNAPJA tiszteletére márciusban az ETO Parkban megrendezésre kerülő Tükörben a Világ kiállításnak és A Fenntarthatóság Akadémiája című programsorozatnak kitűzött célja, hogy öt héten keresztül aktívan bevonja Győr és környéke lakosságát egy mindenkit érintő párbeszédbe. Az érdeklődők számára az interaktív Tükörben a Világ kiállítás mellett a témával foglalkozó konferenciákon, workshopokon, műhelyfoglalkozásokon nyílik erre lehetőség.

2013. március 7.

HU 2013. február 25-27. között az UNESCO - az ITU, a UNDP és UNCTAD közreműködésével – megszervezte az első WSIS+10 Információs Társadalmi Csúcstalálkozó eddigi eredményeit áttekintő nagyszabású konferenciát, a tudásalapú társadalmak a békéért és a fenntartható fejlődésért témájában.

EN As the host of the WSIS+10 Review Event, UNESCO addressed, together with its partners, the major challenges in building Knowledge Societies for sustainable development. This first multi-stakeholder review event looked at the WSIS Action Lines’ achievements, and analysed recent developments as well as forecasts. It also recommended some input to the post-2015 process.

2013. március 4.

HU: A PARLANDO című ingyenes internetes zenepedagógiai folyóirat, a Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete kiadványának 2013/1. száma elérhető a PARLANDO honlapján.

 

EN: New edition of PARLANDO music education journal is now available online in Hungarian.

2013. február 11.

HU: Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Vidékfejlesztési Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet NYÍLT PÁLYÁZATOT HIRDET nevelési-oktatási intézmények számára Ökoiskola és Örökös Ökoiskola cím elnyerésére. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

 

EN: The Hungarian Institute for Educational Research and Development on behal of the Ministry of Human Resources and the Ministry of Rural Development invites applications of educational institutions for the title of Eco-School. For more information please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.

2013. február 11.

HU: Az UNESCO fenntartható fejlődésre nevelés hazai megvalósítói között kiemelt szerepet játszik az Ökoiskola hálózat, melynek legfrissebb hírei alább olvashatóak. További információk elérhetők az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) honlapján.

EN: Latest news on the Network of Hungarian Eco-schools are available below in Hungarian. Eco-schools are part of the-ENSI network of eco-schools, their goal is to represent the idea of sustainability in public education. For more information on the Hungarian Eco-schools please visit the webpage of the Hungarian Institute of Educational Research and Development.
2013. február 11.

HU: Nyolcadik alkalommal kerül megrendezésre az UNESCO Levelezős Tanulmányi verseny a Magyar ENSZ Modell Diákegyesület és az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága szervezésében. A jelentkezési határidő január 25., további információk és a versenyfelhívás alább olvasható.


EN: This year the 8th UNESCO modeling contest is being organized by the Hungarian Model United Nations Student Association in cooperation with the Hungarian National Commission for UNESCO.

2013. január 21.

HU: A Debreceni Nyári Egyetem szervezésében 2013. július 22-től 28-ig kerül megrendezésre a Külföldön Élő és Dolgozó Nem Magyar anyanyelvű Magyartanárok, valamint Külföldön Tartósan Magyar Nyelvet és Kultúrát Tanító Tanárok (NeMaMaT) II. Nemzetközi Konferenciája a Debreceni Nyári Egyetem hagyományos magyar nyelv és kultúra nyári kurzusának 1. hetében.
További információk és a tervezett program alább olvasható.

 

EN: Debrecen Summer School is pleased to announce the 2nd International Conference of Hungarian teachers living and working abroad (NeMaMaT), which is scheduled to take place in Debrecen, July 22 to 28, 2013, in the first week of DSS’s classic course on Hungarian language and culture.

For more information please visit http://www.nyariegyetem.hu/.

2013. január 16.

HU Az ENSZ milleniumi célkitűzéseinek 2015-ös záróévét követően is formálhatjuk együtt a nevelésügy célkitűzéseit, regisztráció: http://www.worldwewant2015.org/education2015

EN Voice your opinion and shape the future of education! Join the Consultation by registering at http://www.worldwewant2015.org/education2015

2013. január 11.

HU A ma okozott környezeti problémák megoldása nagymértékben gyermekeinkre vár a jövőben. Ahhoz azonban, hogy a jövő generációja helyes és felelősségteljes döntéseket tudjon hozni, fontos, hogy gyermekeink már fiatal korukban megtapasztalják mit jelent környezettudatosan gondolkodni és cselekedni! Ennek népszerűsítésére és támogatására idén 12. alkalommal hirdeti meg az ENSZ Környezetvédelmi Programja és a Volvo közös pályázatát, a Volvo Adventure-t, melyen 2008 óta magyarországi diákok is rendszeresen bemutathatják eredményüket.

EN The Volvo Adventure - in partnership with the United Nations Environment Programme - is an educational programme that rewards environmental activities and the decision-makers of the future. To enter, you form a team of 2 to 5 members aged 13 to 16 (at competition opening - July 1st 2012). Perform an environmental project in your local community & submit the project via our online submission tool before the competition deadline, January 31st 2013
http://www.volvoadventure.org/home.aspx

2013. január 11.

HU: A „VilágVÁLTÁS – a Fenntarthatóság Forrása” civil kezdeményezésű eseménysorozat a fenntarthatóság eszmei és etikai hátterét és a civilizációs válság különböző tudományos megoldási lehetőségeit vizsgálva a gondolkodás- és hitrendszerek, kultúrák párbeszédét szorgalmazza. A VilágVÁLTÁS szervezői szándékosan különböző tudományos, kulturális, vallási és politikai hovatartozású előadókat hívnak meg, teret adva a valódi párbeszédnek és kölcsönös megbecsülésnek. Az eseménysorozat szakmai együttműködő partnere az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága is.

A VilágVÁLTÁS januári programjai alább olvashatók, további információk: www.vilagvaltas.hu.

 

EN: Worldshift (VilágVÁLTÁS) Events are focusing on the sources of sustainability. The organisers of WorldShift believe that one of the basic conditions of sustainability is dialog. Calling upon speakers of different scientific, cultural, religious and political fields for the series of talks our purpose is to create space of mutual appreciation and understanding, accepting the differences that are the path of love. If we are ready to give up our divisive way of thinking and judgments, we will be able to get nearer to each other and create social and ecological coherence. More information: www.vilagvaltas.hu.

2013. január 9.

HU: Békés, Boldog Ünnepeket és Sikerekben gazdag Új Esztendőt kíván az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága!

 

EN: The Hungarian National Commission for UNESCO wishes you a Merry Christmas and a Happy New Year!

2012. december 19.

HU: Megindult a jelentkezés a 2013-as UNESCO-Aschberg ösztöndíjra. Az ösztöndíjpályázat keretében 25 és 35 év közötti zenészek, képzőművészek és kreatív írók kapnak lehetőséget arra, hogy részt vegyenek a kultúrák közötti párbeszédben. A jelentkezést a kiválasztott intézménynek kell küldeni. A jelentkezési határidők intézményenként eltérnek. További infromációk elérhetők az UNESCO központi weblapján.

 

EN: The UNESCO-Aschberg Bursaries for Artists Programme has the pleasure to announce the 2013 call for applications. The Programme promotes the mobility of young artists through art residencies abroad. This call is open to creative writers, musicians and visual artists between 25 and 35 years old. To consult the list of bursaries available for 2013 please visit the website of UNESCO at www.unesco.org/culture/aschberg.

2012. október 9.

HU: „Álljunk ki a tanárokért” szlogennel ünnepli idén az UNESCO a Tanárok világnapját. És hogy mit jelent kiállni a tanárokért? Egyrészt a megfelelő képzés és folyamatos szakmai fejlődés lehetőségének biztosítását jelenti, másrészt a tanárok jogainak védelmét. A minőségi oktatás a világon mindenhol reményt és ígéretet jelent egy jobb életszínvonal eléréséhez, ugyanakkor minőségi oktatást nem lehet elérni hozzáértő, kompetens, motivált tanárok nélkül.
A világnap alkalmából különböző cikkek olvashatóak az UNESCO a Tanárok világnapjával foglalkozó honlapján, az UNESCO, UNDP, UNICEF, ILO és az Education International szervezetek vezetőinek közös nyilatkozata pedig alább olvasható.
EN: “Take a stand for teachers!” is the slogan of World Teachers’ Day 2012. Taking a stand for the teaching profession means providing adequate training, ongoing professional development, and protection for teachers’ rights. All over the world, a quality education offers hope and the promise of a better standard of living. However, there can be no quality education without competent and motivated teachers.
Message from the Heads of UNESCO, UNDP, UNICEF, ILO and Education International on the occasion of World Teachers’ Day, 5 October 2012 is available below. For more information please visit UNESCO’s website of the World Teachers’ Day.
2012. október 4.

HU: Több mint 120 térképpel, grafikonnal és táblázattal, az UNESCO világatlasza lehetővé teszi az olvasók számára, hogy vizuálisan végigkövessék a gyermekek, lányok és fiúk tanulási útvonalát. A kiadvány letölthető az UNESCO központi honlapjáról.

 

EN: With over 120 maps, charts and tables, the UNESCO World Atlas of Gender Equality in Education enables readers to visualize the educational pathways of girls and boys in terms of access, participation and progression from pre-primary to tertiary education. The publication can be downloaded from the website of UNESCO.

2012. október 2.

HU Az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága együttműködésben az Európai Bizottság Magyarországi Képviseletével, a Tanárok Világnapja alkalmából szeretettel meghívja az érdeklődőket egy, a témában rendezett kerekasztal beszélgetésre.

 

EN The Hungarian National Commission for UNESCO in cooperation with the European Commission invites teachers and experts of education to a round table discussion on the topic of Taking a stand for teachers- promoting mobility for teachers and professors.

2012. szeptember 24.

HU: Idén az írás-olvasás nemzetközi napja az írástudás és a béke közti alapvető fontosságú kapcsolatra összpontosít. Ez napjainkban különös jelentőséggel bír, hiszen az erőszakos konfliktus sújtotta országok jellemzően a legnagyobb arányú írástudatlan lakossággal rendelkeznek.
A nemzetközi nappal kapcsolatos cikkek elérhetőek az UNESCO az írás-olvasás nemzetközi napjával foglalkozó weboldalán, Irina Bokova főigazgató asszony üzenete pedig alább olvasható angol, francia és spanyol nyelven.
EN: This year, International Literacy Day has a special focus on the fundamental relationship between Literacy and Peace. This has tremendous relevance in our current times as countries with patterns of violence have some of the lowest literacy rates in the world.
More information is available at UNESCO’s official website.
2012. szeptember 7.

HU Dr. Réthelyi Mikós az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság elnöke köszöntötte a Móra Ferenc Általános Iskola diákjait a 2012/2013-as tanév nyitóünnepségén. A programon részt vett a Nevelésügyi szakbizottság elnöke, Bencze Lóránt professzor úr is, a Nevelésügyi Szakbizottsági tag, Jeszenszky Gabriella igazgatónő meghívására,aki az Általános Iskolai Igazgatók Országos Szövetségét képviseli a tanácsadó testület munkájában.

EN Dr Miklós Réthelyi Chair of Hungarian National Commission for UNESCO and Mr Lóránt Bencze Chair of the Education Committee welcomed the academic year of 2012/2013 at Móra Ferenc Primary School. The host of the event, Mrs Gabriella Jeszenszky represents the association of directors of primary schools in Hungary in the Commission.

2012. szeptember 5.

HU A fenntartható fejlődésre nevelés ENSZ évtizedének 2012-es jelentése "A holnap nevelését formázva" alcímmel elérhető az UNESCO honlapján.

EN 2012 Report on the UN Decade of Education for Sustainable Education - "Shaping the Education of Tomorrow" is available at UNESCO website.

2012. július 31.

HU Az UNESCO élethosszig tartó tanulással foglalkozó hamburgi intézetének (UNESCO Institute for Lifelong Learning) iránymutatásai az informális és nonformális tanulási lehetőségekről elérhetők itt. /

EN UNESCO Guidelines for the Recognition, Validation and Accreditation of the Outcomes of Non-formal and Informal Learning which were developed by the UNESCO Institute for Lifelong Learning are available here.

2012. július 18.

Az OER (Open Educational Resources, magyarul Szabad/Nyílt Oktatási Tartalmak) iniciatívát az UNESCO 2002-ben vezette be, a fogalom a nyílt forráskódú vagy szabad szoftverek mintájára jött létre az oktatás területén és a 2012-es párizsi Világkongresszus az OER pontosabb definiálását célozta meg. Magyarország részéről az Educatio Nonprofit Kft. szakértői, Simon Tamás és Dr. Főző Attila László vettek részt, utazási beszámolójuk letölthető. A konferencia végén a résztvevők egy deklarációt is elfogadtak. / Mr Attila Főző and Mr Tamás Simon participated at UNESCO OER World Congress as experts delegated by Educatio Nonprofit Kft. educational research institue. The Paris OER Declaration was formally adopted at the 2012 World Open Educational Resources (OER) Congress held at the UNESCO Headquarters in Paris from 20 – 22 June 2012.

2012. július 3.

Az UNESCO Nevelésügyi szekciójának negyedéves hírlevelének kiemelt témái: a fenntarthtó fejlődésre nevelés megjelenése kormányzati stratégiákban; lassul az oktatáshoz való hozzáférés Afrikában; az új UNESCO eAtlasz segíti a tájékozódást a szükséges adatok megszerzésében / Education Sector Newsletter April-June 2012 focuses on: Education for sustainability: governments get the message; Slowdown in access to education in Africa; New UNESCO eAtlas series makes it easy to visualize data on key issues.

2012. július 3.

Az UNESCO Levelezős Tanulmányi verseny megrendezésére hetedik alkalommal került sor idén az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság és a Magyar ENSZ Modell Diákegyesület szervezésében. A IV. forduló témája a 2011-es év ( A fák és az erdők éve) UNESCO által meghatározott témájához igazodva: a savas esők volt. /

7th UNESCO modelling contest was organized this year in the cooperation of the Hungarian National Commission for UNESCO and the Hungarian UN Modell student association. The theme was acid rains, based on last year's focus: 2011: Year of forrests.

2012. április 24.

Megjelent az UNESCO élethosszig tartó tanulással foglalkozó, hamburgi intézetének aktuális híreit tartalmazó negyedéves hírlevél és az UIL éves beszámolója: (http://www.unesco.org/uil) / New issue of UIL Nexus, the electronic newsletter of the UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL) in Hamburg. UIL Nexus appears quarterly and contains concise, up-to-date news items about UIL's work(http://www.unesco.org/uil) and the Annual Report.
2012. április 23.

Az UNESCO aktuális nevelésügyi célkitűzései a C/5 dokumentumok (a kétévente megrendezésre kerülő Közgyűlés keretében elfogadott program- és költségterv) alapján / Major Programme I - Education priorities of UNESCO according to the C/5 documents adopted by the General Conference

2012. március 9.

Az UNESCO művészeti versenyt hirdet "Fiatalság, képességek, munka" témában, a beküldési határidő április 1. / UNESCO's Art Contest "Youth, skills and work" – What skills do you need to create a better future, submission deadline: 1 April.
2012. március 7.

A LIFE (Literacy Initiative for Empowerment- íráskészség fejlesztési kezdeményezés) program jelentése 2006-2011. letölthető ide kattintva.

To download the Global LIFE Mid-term Evaluation Report 2006-2011 please go to: http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002151/215158e.pdf

2012. február 3.

Az "Oktatást mindenkinek" program újévi prioritásai megtalálhatók a programról szóló szakmai blogoldalon, amelyre az olvasók is írhatnak. A 2012-es célkitűzések: a fiatalok munkavállalási képességeinek fejlesztése, a támogatások megfelelő hasznosítása és a több évre előre történő közös gondolkodás. / Here are the three things we most want to happen in 2012: an agenda for the kind of change that is needed to give everyone in the world an opportunity for a decent education.
2012. január 9.

Irodalmi kutatóműhelyt hoznak létre Kőszegen Kristóf Ágota életművének feltárására a Corvinus Egyetem UNESCO Tanszéke, a Társadalmi és Európai Tanulmányok Intézetét működtető ISES Alapítvány, valamint a Kőszegi Európa Ház együttműködésében.
2011. december. 10. szombat | Szerző: MTI /

UNESCO Chair in Cultural Heritage Management and Sustainability together with the Institute for Social and European Studies Foundation and Corvinus University of Budapest launches Ágota KRISTÓF literature workshop in Kőszeg, Hungary.

2011. december 13.

144 állam fogalmazta meg az ajánlásait az UNESCO Statisztikai Intézetének és további szakértők közreműködésének támogatásával 2009-ben, a Felnőttoktatás témakörében megrendezett Hatodik Nemzetközi Konferencián. A jelentés, amely elérhető angolul, franciául és spanyolul, olyan nyomatékosított adatokat tartalmaz, amelyek a Belém Keretstratégia fő területeiként is azonosíthatóak – politika, kormányzás, pénzügy/finanszírozás, részvétel és minőség. /

Conforming to the recommendations made by 144 governments at the Sixth International Conference on Adult Education (CONFINTEA VI) in 2009 , the UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL) has developed a reporting template with the support of the UNESCO Institute for Statistics (UIS) and other experts. The template, available in English, French and Spanish, solicits data for the key areas identified in the Belém Framework for Action – policy, governance, finance, participation and quality.

2011. november 22.

Az UNESCO Statisztikai Intézetének új kiadványa, a Global Education Digest 2011 azon tényezőket vizsgálja, amelyek a középiskolai oktatás iránti igényeket befolyásolják. / The UNESCO Institute for Statistics (UIS) has just released the 2011 edition of the Global Education Digest which examines the factors shaping the supply and demand for secondary education.
2011. október 28.

Október 5. a Tanárok Világnapja, ezen a napon ünnepeljük az oktatás mnden szintjén, formájában minőségi oktatást biztosító tanárokat, nevelőket. A 2011-es év kiemelt témája a nemi egyenjogúság előmozdítása./

 

World Teachers’ Day is held annually on 5 October to celebrate the essential role of teachers in providing quality education at all levels. The 2011 events will focus on the theme "Teachers for Gender Equality".

2011. október 4.

Az írás-olvasás nemzetközi napján az UNESCO a felnőttoktatás és a műveltség szerepére hívja fel a világ figyelmét. Az eddig megtett jelentős erőfeszítések ellenére, az analfabetizmus továbbra is komoly problémát jelent világszerte: 793 millió felnőtt nem rendelkezik alapvető íráskészséggel, azaz hatból egy írástudatlan; 67,4 millió gyerek nem jár iskolába, ezt a számot tovább növelik a rendszeresen kimaradók. / On International Literacy Day each year, UNESCO reminds the international community of the status of literacy and adult learning. Despite many efforts, literacy remains an elusive target: some 793 million adults lack minimum literacy skills which means that about one in six adults is still not literate; 67.4 million children are out-of-school and more drop out.

2011. szeptember 5.

A fiatalok által generált változások, aggodalmaik, elvárásaik és cselekedeteik jelentik a fő témát az UNESCO hírlevelének aktuális számában, az 56 oldalas újság pdf formátumban letölthető. /

How youth drive change - in this issue of the Courier, it is the youth who are speaking out, expressing their concerns and explaining their actions.

To read this issue please click here (PDF-56 pages)

2011. szeptember 2.

A VI. Thaiföldi Oktatási Kongresszus témája a tanárok szerepe az élethosszig tartó tanulásban, időpontja 2011. október 17-19., a tanárok világnapja alkalmából. / The 6th Thailand Education Congress (TEC) on “The Role of Teachers on Lifelong Learning” will take place during October 17–19, 2011 as part of the World Teachers’ Day celebrations.
2011. augusztus 23.

A kőszegi Társadalomtudományok és Európa-tanulmányok Intézete Alapítvány (ISES) és a Budapesti Corvinus Egyetem együttműködésében új UNESCO Tanszék felállítására került sor az UNESCO párizsi központjában. / A new UNESCO Chair has been established in cultural heritage management and sustainability in Kőszeg, Hungary at the Institute for Social and European Studies Foundation (ISES) and at the Corvinus University of Budapest.

2011. május 23.

The ASPnet International Coordination Team prepared a selection of UNESCO online publications with the aim to reinforce the information sharing.

2011. április 7.

A 2009-es "CONFINTEA" felnőttoktatási nemzetközi konferencia alkalmával megjelent első "Global Report on Adult Learning and Education" tanulmánykötet és a konferencia tanulságai alapján készült stratégia elérhető a központi honlapról.

2011. január 19.

Search

Links

Társult Iskolák Program

MAB

Világörökség

alapSZKOlogo_201009

Világemlékezet