Archívum (2009 végéig)
UNESCO.HU

Az UNESCO Tanszékek felállításának kritériumai

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

Az UNESCO Titkársága a az UNESCO Tanszékek felállítására Új Stratégiai Orientációt dolgozott ki, s meghatározta a programvégrehajtás során figyelembe veendő legfontosabb irányelveket.

Az UNESCO Titkársága az UNESCO Tanszékek felállítására Új Stratégiai Orientációt dolgozott ki.

A programvégrehajtás során az új orientáció kiemelt pontjai:

  • Az UNESCO és UNITWIN Tanszékek/Hálózatok közötti kölcsönhatás erősítése.
  • Az együttműködés az összekötő híd szerepét tölti be a kiemelt területek kapcsolatrendszerében: a kutatás és a civil társadalom valamint a kutatás és az UNESCO politikák közötti kapcsolat ösztönzése
  • Az Észak-Dél-Dél, az Észak-Dél és a Dél-Dél együttműködések erősítése
  • A regionális és szubregionális innováció prioritásainak mérlege

Tanszékek felállításának nemzeti kritériumai:

  1. A felállítás felsőfokú intézmény javaslatára, helyi kompetens állami szerv elismerésével, akkreditálásával történik
  2. A kutatás, képzés, információ és dokumentáció átfogó rendszere
  3. Nemzetközi, regionális, szubregionális és régiók közötti kapcsolatok erősítése, az egyetemközi hálózatok bevonásával
  4. Különböző területeket átfogó tartalmak egyesítése egy Tanszéken, mint hálózaton belül (átfogó nyitottság, bevonva társult aktivitásokat és UNESCO Tanszékek közötti szinergiát
  5. Jövőbeli projektvezérlők identifikációja
  6. Az előrelátható aktivitásokhoz szükséges források fedezetének rendelkezésre állásra vagy - déli országok Tanszékei esetében - kiegészítő források mobilizálásának lehetősége
  7. Az oktatási és intellektuális tevékenységek ösztönzése, hozzájárulás a működési területek fejlesztéséhez
  8. A diákok és a fiatal kutatók közötti együttműködés erősítése államokon belül és régiók között
  9. Megfelelés az állam és a régió elvárásaihoz, beleértve a döntéshozók, a társadalmi szervezetek és a helyi állami szervek prioritásait
  10. Javaslatok megfogalmazása az UNESCO számára a nemzeti bizottságokon keresztül

A nemzetközi szervezet globális kritériumai:

  1. Az UNESCO-prioritások helyi érvényesítési tervének figyelemmel kísérése és hozzájárulás az UNESCO elfogadott Programja és Költségvetése valamint a középtávú stratégiája végrehajtásához
  2. Együttműködés az UNESCO-val a programok részleges és kiegészítő végrehajtása során
  3. A Dél - Dél, Észak - Dél és az Észak - Dél - Dél kapcsolatok erősítése

Az UNESCO különös figyelmet szentel a felállítás során:

  1. A legkevésbé fejlett országokra, Afrikára, a kis szigetek fejlődő államaira, a konfliktusból kilábaló államokra és az E-9 államaira (magas népességű fejlődő országok)
  2. Azokra az országokra, amelyek nem rendelkeznek UNESCO Tanszékekkel vagy kevés számú Tanszékkel rendelkeznek
  3. Azon Tanszékekre, amelyek jövőorientált kutatást kezdeményeznek az UNESCO aktivitásainak számos területén
  4. Azon Tanszékekre, amelyek programjuk szerint innovatívak lehetnek új paradigmák területén (a jövő kihívásai) és az intervenció formáiban (pl. nyitott egyetemek)
  5. Azon Tanszékekre, amelyek a Tanszékek és a Hálózatok női koordinációját előnyben részesíti

Az UNESCO Tanszékek hálózatáról, programjaikról és kiemelt nemzetközi eseményekről bővebb információ itt.

P.M.

Keresés

Gyorslinkek
jobb_1

MAB

Világörökség

jobb_5

Világemlékezet