Archívum (2009 végéig)
UNESCO.HU

Az UNESCO Nemzeti Oktatást Támogató Programja

Link küldés
.
Cikk nyomtatás

(UNESCO National Education Support Strategy - UNESS) 2009. áprilisban globális összefoglaló jelentést adott ki (Global Synthesis of the Findings of UNESS Documents - Progress Report). A kiadvány Európával kapcsolatban a következőket emeli ki:

Európában számos multi-, és bilaterális, valamint civil szerv vesz részt az oktatással kapcsolatos, országok közötti együttműködésben. Az UNESCO öt fő kooperációs területet jelölt meg, amelyeken keresztül a szervezet bekapcsolódhat a munkába.

  1. Célok kijelölése és ellenőrzés.
    Az EU-27 országai "közös" oktatási célokat fogalmaztak meg oktatási rendszereik számára, mely rendszereket kétévente értékelik finoman kidolgozott indikátorok segítségével. Bár az UNESCO-nak elismert szerepe van az Oktatás Mindenkinek céljainak ellenőrzésében világszerte, ezek a célok túl általánosak és kevésbé specifikusak az európai kontextusban.
  2. Standardok felállítása.
    Az OECD a PISA, a PIACC és összehasonlító indikátorok programjaival Európa vezető standard-állító szervezete lett. Az UNESCO számára hasznos volna, ha kapcsolatokat alakítana ki az OECD-vel annak érdekében, hogy megerősítse a pozícióját ezen a területen.
  3. Szakpolitikai dialógus fontosságának hangsúlyozása.
  4. Kapacitásnövelés az intézményi fejlesztés érdekében.
  5. Érték-meghatározó szerep.
    Az UNESCO normatív, érték-meghatározó szerepet is vállal, és az oktatásban a "tudni" és a "tenni" mellett az "együtt élni" dimenziójára is koncentrál.

Az UNESCO három témára kíván fókuszálni az európai oktatásban:

  • "Sokféleség" és ennek emberi jogi vonatkozásai
  • Az oktatási rendszerek irányításának javítása kapacitásnöveléssel
  • Hozzájárulni a tudás megosztásához a felsőoktatásban

H.B.

Keresés

Gyorslinkek
jobb_1

MAB

Világörökség

jobb_5

Világemlékezet