Archívum (2009 végéig)
UNESCO.HU

Beszámolók a programról elérhetők itt és itt.

A 2010-es Egyesült Világ Hetén “Egyesült Világ: nézzünk szembe a kihívással” c. rendezvénysorozat keretében indul el a lefegyverkezést sürgető akció, a Nagyvallások a Békéért (NGO) szervezettel összefogásban, mely 2010.május 1-én Magyarországról indul, és május 9-én Indiában, egy vallásokat átfogó találkozóval zárul a Gandhi hagyományt őrző Shanti Asram Társaság székhelyén.

További információk: www.ujifju.hu

 


A nemzetközi konferencia az UNESCO brazíliai irodája, az UNESCO latin-amerikai és karib-térségbeli regionális hivatala és az UNESCO Santiago/OREALCand Brazil Oktatásügyi Minisztérium Távoktatási Osztálya szervezésében kerül megrendezésre.


További információk elérhetők itt.

 

A 2010. április 19-25. között esedékes "Global Action Week" az oktatásügy finanszírozásának fontosságára kívánja felhívni a figyelmet. További információk elérhetők itt.


A Montreali Québec Egyetem UNESCO Chair in Curriculum Development (UNESCO Tanterv Fejlesztési Tanszék) nemzetközi szimpóziuma 2010. április 15-16. között kerül megrendezésre.


A folyamatosan változó világunkban az oktatási rendszerek is állandó megújulásra szorulnak. A reformok elindítása feszültséggel járhat. A montreali egyetem UNESCO tanszéke a két napos szimpóziummal platformot kíván biztosítani a nevelésügy terén dolgozó szakemberek számára gondolatok és tapasztalatok cseréjére. Tovább információk elérhetők itt.

 

A honlap "Világörökség oktatása" szekciójának célja, hogy gyakorlati segítséget nyújtson az UNESCO egyik legismertebb programjával, a világörökséggel kapcsolatos oktatási tevékenységhez, a program alapját alkotó értékek és eszmék fiatalok közötti terjesztéséhez. A MUB e tevékenységével is kapcsolódik az ENSZ Fenntarthatóságra nevelés évtizedének (2005-2014) célkitűzéseihez.


2007. április 20-25-ig nemzetközi BDRP diákkonferenciát rendezünk Királyréten. A téma iránt érdeklődő, és a Dunával kapcsolatos tevékenységeket folytató magyar középiskolás diákok is pályázhatnak a táborban való részvételre.

Rajzokkal környezetünk védelméért címmel indult kampány és pályázat lezárult és megszülettek az eredmények.

A Svéd UNESCO Nemzeti Bizottság és a svédországi British Council közös kezdeményezése a tolerancia érdekében. A Discovering Diversity egy Space című könyvből, egy Tanári csomagból (Teacher's Pack) és a weboldalból áll. Tanárok és diákok részvételét várják a 2005 őszi, valamint a 2006 tavaszi félévben. Nyomtatott anyag ingyenesen igényelhető, a Tanári csomag PDF formátumban letölthető a weboldalon.

2006. május 1. és május 6. között Grazban az Osztrák Művészeti Tanárok Egyesülete (BÖKWE) és az Osztrák UNESCO Nemzeti Bizottság közös szervezésében nemzetközi workshopot tartanak tanároknak és diákoknak. A workshop elsősorban a modern és kortárs művészetre összpontosít, különös tekintettel a művészetelméleti vonatkozásokra, a művészi produkcióra. A workshop célja továbbá az innovatív kommunikációs- és munkamódszerek fejlesztése tanárok és diákok között.

Az idén a "Global Education Festival - Creativity in Schools" (Globális Oktatási Fesztivál - Kreativitás az iskolában) nemzetközi fesztivál VIII. fináléja San Remoban, a virágok és dalok olasz fővárosában kerül megrendezésre. A fesztivál fő célja a tanulók legjobb eredményeinek bemutatása a zene, a tánc, a színház, a festészet, a szobrászat és az irodalom terén.

Karcolatok a világ minden tájáról címmel nemzetközi kampány indul a 9-11 éves iskolások számára a környezetvédelem és az egészségmegőrzés témájában. A projekt részeként a gyermekek kutatást végezhetnek térségükben, városukban, falujukban a haladásról és a fenntartható fejlődésről.

"Cucuteni-Tripoliai Kézműves (kerámia-) Kultúra" címmel az ukrán Vinnyica város középiskolája nemzetközi régészeti projektet kezdeményez, amelynek célja, hogy a Lengyelország, Magyarország, Moldávia, Románia és Ukrajna területén található 5-7 ezer éves kultúra tárgyában ezen országok 9. - 12. osztályos régészethez kedvet érző középiskolás tanulói kutatómunkát folytassanak.

A St. Gilgen International School "MediaAward" nyílt pályázatot hirdet "Lifecycles of Knowledge" ("A tudás életciklusai") témakörben. A pályaműveket négy kategóriában ("audio", "video", "kép", "interaktív") lehet benyújtani. A pályázat bárki számára nyitott.



(UNESCO National Education Support Strategy - UNESS) 2009. áprilisban globális összefoglaló jelentést adott ki (Global Synthesis of the Findings of UNESS Documents - Progress Report). A kiadvány Európával kapcsolatban a következőket emeli ki:

Újból felhívjuk szíves figyelmüket az UNESCO modell diákversenyre, melyet a Magyar ENSZ Modell Diákegyesülettel a Magyar UNESCO Bizottság közösen hirdet meg immár második alkalommal. A 3-4 fős diákcsapatok először levelezéses verseny során ismerik meg a nemzetközi kapcsolatok, diplomácia, protokoll egyes területeit, ill. az ENSZ és UNESCO működésének alapjait.

A világ legnagyobb iskolai versenyét a DaimlerChrysler és az UNESCO szervezi. Célja, hogy arra ösztönözze a tanulókat, hogy átlépjék a kulturális és nemzeti határokat, és csoportokat alkotva közös projekteken dolgozzanak. Jelentkezni 2005. október 24-ig lehet.

Az UNESCO fesztivál a 2006-os németországi Labdarúgó Világbajnoksággal egyidőben, 2006. július 2-10 között kerül megrendezésre, ahova a szervezők 2006 tizenévest várnak a világ minden tájáról. Kik jelentkezhetnek? 16 és 21 év közötti fiatalok, akik szeretik a sportot.

Az UNESCO ASP program keretében több mint 10 éve indult "Blue Danube River Project" (BDRP) célja, hogy a dunamenti országok fiataljai közösen fedezzék fel a folyót, és annak szimbolikus jelentőségét. Az évek során számos konferencia, tábor, csoportos munka keretében dolgozták fel a diákok a folyóhoz kapcsolódó történelmi, környezetvédelmi, kulturális, tudományos, művészeti témákat, ezáltal is kifejezve azt, hogy ahogy a folyó nem ismer nemzeti határokat, a környezetvédelem, kultúra, tudomány, stb. terén is nemzetközi összefogásra és békés együttműködésre van szükség ahhoz, hogy "élhetőbb" helyé tegyük országunkat, régiónkat.

Az Institute for Industrial Environmental Economics (IIIEE) a Young Masters Program keretében közös munkára hívja meg az igazgatókat, tanárokat és diákokat a Béke és Fenntatható Fejlődés témájában. A Young Masters online program 2005 szeptemberben indul és a Dubaiban, az Arab Emirátusokban 2006. novemberében sorra kerülő Globális Környezetvédelmi Ifjúsági Konvenció-ig tart.

Az EPICT magyar adaptációja keretében, az Oktatási Minisztérium támogatásával 2005. szeptemberétől 2006. májusáig tartó, 120 órás, távoktatásban megvalósuló tanfolyam indul. Ingyenes részvételi lehetőség, a tanfolyam jelenléti órái Budapesten, az ELTE Tanszék legkorszerűbb gépekkel felszerelt Microsoft Laborjában lesznek.

Bulgária UNESCO Nemzeti Bizottsága, Bulgária Oktatási Minisztériuma, valamint az Iskolai Egyesület a Globális Oktatásért (SAGE) a párizsi UNESCO védnöksége alatt közösen Nemzetközi Nyári akadémiát szervez 2005. július 9. és 17. között a bulgáriai Triavna-ban.

Az Osztrák Socrates Programiroda és a Linzi Peadgógiai Intézet továbbképzést rendez Traunkirchenben 2005. október 15-19-én. A szemináriumra ASP tag és tagjelölt iskolák jelentkezését is várjuk.

A Magyar UNESCO Nemzeti Bizottság 2004. október 29-én egész napos konferenciát rendezett, amelynek célja az UNESCO által 1953-ban indított "Társult Iskolák Programjában" (ASP) résztvevő magyarországi iskolák munkájának összehangolása, valamint további lehetséges programok kidolgozása volt. A találkozón negyvenhárom hazai iskola képviseltette magát és meghívást kapott Ausztria, Németország és Szlovénia ASP koordinátora is.

2004. szeptember 26. a Szív Világnapja. A szívbetegséghez vezető egészségtelen életmód a gyermekek körében is mindinkább elterjed. A Szív Világnap célja, hogy a gyerekek megismerkedjenek az egészséges életmóddal. Amennyiben az ASP iskolák megtartják a Szív Világnapját, a Magyar UNESCO Bizottság technikai segítséget nyújt ebben.



Az Ausztriai Oktatási Minisztérium az Anna Lindh Alapítvánnyal együttműködve nemzetközi iskolahálózat létrehozását tervezi "Kultúrák közötti Párbeszéd - Euro-Mediterrán Iskolahálózat" címmel. A projekt célja az európai és mediterrán országok közötti társ

Pályázati felhívás - a fenntarhtató fejlődés témakörében megrendezendő "jövőképzés" nyári egyetemen való részvételre, melyet a KÖVET szervez nappali tagoztaos egyetemi és főiskolai hallgatók részére. A pályamunkák beérkezési határideje 2006. június 25.

A XII. Nemzetközi CanariasMediafest (Gran Canaria, Kanári-szigetek, 2006. október 31 - november 4.) keretében megrendezett pályázat mobiltelefonnal a mindennapi életről készített videofelvételekre. Jelentkezési határidő: 2006. július 28. Mobile Asia Comp

A platform támogatói az Európai Bizottság és a máltai kormány. A programban az EU huszonötök és Algéria, Egyiptom, Izrael, Jordánia, Libanon, Marokkó, Palesztina, Szíria, Törökország és Tunézia vesznek részt. A platform fő célja ennek megfelelően, hogy a

A Dubrovnikban megrendezendő "The Best in Heritage" konferencia célja, hogy helyt adjon egy a kulturális örökség menedzsmentjével foglalkozó szakmai találkozónak, amelyen muzeológusok, építészek, tervezők, turisztikai és médiaszakemberek, stb. vesznek rés

Az UNESCO Irodalmi fordításokról szóló információs portálján (Clearing House for Literary Translation) elérhetőek a világ minden részéből fordításra ajánlott szépirodalmi művek. A lista feltöltése folyamatos, fontos eredményünk, hogy "modern regény" kateg

A IV. Kultúra és Turizmus Nemzetközi Konferencia és Szakmai Vásár a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemen kerül megrendezésre november 11-12-én.

"Írni - olvasni tudás és esélynövelés" (Literacy and empowerment) jelmondattal indított programokat az UNESCO a 2009-10. évi biennium időszakában az ENSZ 2012-ben záruló Alfabetizáció Nemzetközi Évtizede jegyében. Szeptember 8-ra, a nemzetközi nap alkalmá

címmel tartja 2010. január 27. és 29. között az európai LLinE ('Élethosszig tartó tanulás Európában') szervezet 12. nemzetközi konferenciáját Finnországban, Tuusulában. A háromnapos tanácskozás során felmerülő témákhoz kapcsolódó kutatásokat, tanulmányoka

G8-ak olaszországi I'aquilai csúcstalálkozóját megelőzően, az alkalomra kiadott üzenetében sürgette a vezető világhatalmakat, hogy növeljék az oktatás fejlesztésére szánt beruházásokat. A július 8. és 10. között tartott csúcsértekezlet záródokumentumai kö

kerül sor Párizsban az UNESCO 2009. évi Felsőoktatási Világkonferenciája. A 1998 óta évente megrendezésre kerülő nemzetközi tanácskozás ebben az évben is megerősíti a felsőoktatás és a kutatás jelentőségét, szerepét a mindenki számára hozzáférhető és fenn

A gyermekoktatás fejlesztésére szerveződött nemzetközi civil szervezet 2009. október 14. és 17. között tartja tizedik éves konferenciáját Bukarestben. A négynapos tanácskozás során alkalom nyílik nemzetközi szakértők tapasztalatcseréjére arról, az oktatás

(Frederick, Maryland, USA, 2009. július 19 - augusztus 1.). A résztvevőknek az oda-vissza repülőutat kell fizetniük, az amerikai szervezők fedezik a szállás, az étkezés és a helyi közlekedés költségeit. Jelentkezési határidő: 2009. június 30.

A fenntartható fejlődésre való nevelés a központi témája egy, 2009. június 17. és 19. között Németországban (Karlsruhe) megrendezésre kerülő háromnapos oktatási szemináriumnak.

A Magyar UNESCO Bizottság pályázatot hirdet középiskolás diákok számára a magyarországi UNESCO Világörökség - helyszínek témájában. Az első alkalommal 2003-ban kiírt pályázat idén az utolsó, 8., "Budapest" fordulójához érkezett. Az öt éve indult pályázat

Az UNESCO programja a nevelésügy vonatkozásában a 2008-2009. évekre


Az UNESCO tanszékek programjának leírása, a programban résztvevő tanszékek és elérhetőségeik listája

A Testnevelésért és Sportért Felelős Miniszterek és Kormányzati Tisztviselők Kerekasztaltárgyalásának ajánlásait megfogadva, az UNESCO Végrehajtó Bizottsága határozatot hozott a Sport Évének megrendezésérol.

A LIFE (Literacy Initiative For Empowerment - Képességfejlesztő Alfabetizációs Kezdeményezés) 10 évre szóló globális stratégiai keret az UNLD (az ENSZ Alfabetizációs Évtizede, 2003-2012) céljainak elérésére. Olyan alfabetizációs programok kifejlesztését c


Az információ technológiák oktatásban való alkalmazásáért felelős UNESCO intézet (IITE) az információs társadalom kihívásaira keresi a válaszokat. Funkciói: katalizátorszerepet játszik a nemzetközi együttműködés szintjén, ötletek tárháza, információs közp

A fenntartható fejlődés fogalmát az 1980-as években alkalmazták először, miután egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a gazdasági és társadalmi fejlődés mellett a környezetvédelemre és a természeti erőforrásokkal való helyes gazdálkodásra is ügyelni kell. A Kö

A 2000. áprilisában Dakarban megtartott Oktatási Világkonferencia az UNESCO-t az "Oktatást mindenkinek" nemzetközi program koordinátorának jelölte ki. Az itt elfogadott akcióprogram az UNESCO 2000-2015-ös időszakra szóló oktatáspolitikájának elsődleges me

Hol találunk a tanári hivatásra vonatkozó nemzetközi normákat?






Az UNESCO 34. közgyűlése keretében 30 ország oktatási minisztereinek részvételével 2007. október 19-én és 20-án tartott miniszteri Kerekasztal (Ministerial Round Table on Education and Economic Development) témája az oktatás és a gazdasági fejlődés kapcso

2008-ban 25. alkalommal osztja ki az UNESCO a Békére Nevelés díját. A 2006-tól kétévente odaítélt kitüntetés célja, hogy a béke megőrzése érdekében kifejtett bármely tevékenységet támogasson, s mozgósítsa az emberi tudatot a béke ügyében az UNESCO Alkotmá

Az együttműködési tudás megosztó központ ingyenes és nyílt terep a szabad és nyitott képzés valamint a kapacitásfejlesztési források számára.


A Magyar ENSZ Modell Diákegyesület idén ötödik alkalommal hirdetett tanulmányi versenyt magyar tannyelvű középiskolák diákjai számára - 2009-ben a világörökség témakörében - "A Kárpát-medence világöröksége" pályázati címen. A versengésbe másodszor sikerül

A Felnőttoktatás VI. Nemzetközi Konferenciáját (VI. International Conference on Adult Education) az előzetes tervek szerint május 19. és 22. között rendezték volna meg Brazíliában, Belémben a CONFINTEA szervezésében. A brazil kormány a világszerte több ha

Május 21. és 24. között rendezik meg az UNESCO Felsőoktatási Világkonferenciáját előkészítő európai regionális konferenciát Bukarestben. Az „Európai Régió UNESCO Fóruma: Hozzáférés, Értékek, Minőség és Versenyképesség” című regionális tanácskozás kiemelt

A fenntartható fejlődésre való nevelés a központi témája egy, 2009. június 17. és 19. között Németországban (Karlsruhe) megrendezésre kerülő háromnapos oktatási szemináriumnak.

A 2000-ben rendezett dakari Oktatás Világfórum óta a nemzetközi közösség jelentős lépéseket tett az Oktatást Mindenkinek Program (EFA) célkitűzéseinek elérése érdekében. Az elmúlt nyolc évet egyedülálló haladás jellemezte az általános iskolai oktatás javu

Az UNESCO Titkársága a az UNESCO Tanszékek felállítására Új Stratégiai Orientációt dolgozott ki, s meghatározta a programvégrehajtás során figyelembe veendő legfontosabb irányelveket.

A tavaszi ülésszakot előkészítő tanácskozások dokumentumairól, az ülésszak programjairól bővebb információ a nemzetközi honlapon.

A fenntartható fejlődés oktatása tárgyában szervez világkonferenciát az UNESCO és a Német Szövetségi Oktatási és Kutatási Minisztérium Bonnban 2009. március 31. és április 2. között ("World Conference on Education for Sustainable Development").

Az igazgató-helyettes nemzetközi karrierjét, mint a Birzeit Egyetem (University of Birzeit) oktatási és pszichológiai intézetének igazgatója kezdte. Később, mint a Ramallah Friends Schools igazgatója a Palesztin Oktatási Minisztérium megbízásából felügyel

Tájékoztatjuk az olvasót, hogy megnyílt az UNESCO szakértői adatbázisa. A szervzet programfelelősei ebből az adatbázisból választanak majd a szükségletek szerint szakértőt, konzulenst

A CONFINTEA szervezésében hatodik alkalommal rendezik meg a Felnőttoktatás Nemzetközi Konferenciáját (VI. International Conference on Adult Education) 2009. május 19. és 22. között Brazíliában, Belémben. A Pán -európai Régió konferenciájának helyszíne a b

között rendezték meg Budapesten a CONFINTEA VI. Felnőttoktatási Nemzetközi Konferencia (VI. International Conference on Adult Education) regionális előkészítő konferenciáját a Hotel Danubius Heliában.

A budapesti, december 3. és 5. között tartandó Pán-európai Felnőttoktatási regionális konferencia programjához közvetlenül kapcsolódik egy, a közelmúltban megjelent UNESCO-kiadvány, mely a minőségi oktatás pozitív tapasztalatait, eredményeit gyűjti egybe

A nemzetközi napot megelőzően, a közelmúltban, szeptember 3. és 8. között rendezték meg Dél-Amerikában, Mexikó Cityben a XVII. Nemzetközi AIDS Konferenciát. Az emberiséget fenyegető egyik legveszélyesebb betegség megelőzésére és tudatosítására felhívást í

Kezdd az idei iskolaévet egy különleges programmal: faültetéssel és csillagvizsgálással! Az ENO Faültetés Napja 2008. szeptember 22-én, az őszi napéjegyenlőség napján kerül megrendezésre. A részvételed fontos! Fáid a 2008-as ENO Faültetési Kampány részét

A 29. Nyári Olimpiai Játékok kezdete előtt pár nappal, augusztus 4-én indította el az UNESCO folytatásos képregény-krimisorozatát "Ünneprontó ügyek" ("The Case of the Spoilsports") címen. Az akció célja a dopping elleni harc a sportban, célcsoportja a fia

2008. május 30. és június 4. között tartották Európa és az Észak - Amerika Régió UNESCO főtitkárai hágai konzultációjukat. A tanácskozás záródokumentuma tartalmazza az UNESCO főigazgatója figyelmébe ajánlott, közösen megfogalmazott prioritásokat.

AZ UNESCO főtitkára, Koichiro Matsuura az Oktatás Mindenkinek (EFA) program végrehajtásának félidejében megerősíti, hogy elengedhetetlennek érzi az EFA 6 célkitűzése megvalósítását 2015-ig. A témában április végén tartandó Globális Akció Hét (Global Actio

UNESCO tanszéki státuszt kapott egy, az ELTE Társadalomtudományi Kara keretében működő képzés: az Emberi Jogi Chair.

A 2007 áprilisában indult ALISON on-line oktató központ képzéseire máig több mint 200 országból regisztráltak érdeklődő hallgatók, oktatók és trénerek világszerte. Az ingyenes kurzusok az információ és kommunikációs technológiák, a pénzügyi alapismeretek

Több száz oktatási szoftver tölthető le ingyenesen az UNESCO honlapjáról angol nyelven.

Koichiro Matsuura főigazgató a Végrehajtó Tanács tagjaival tartott egyeztető tárgyalást követően a közelmúltban megjelölte az UNESCO-közgyűlés 35. ülésszakának dátumát. Az eseményre 2009. október 6. és 23. között kerül sor az UNESCO párizsi központjában.

Az UNESCO a közelmúltban közzétett egy, a magánszektorral kiépített kapcsolatrendszere intézményes keretéről tájékoztató füzetet. Az UNESCO öt fő tevékenységi köre területén elért sikeres együttműködések példái és a jövőben lehetséges partnerségek fő tere

Az Európai Világűr Hivatal (The European Space Agency) a közelmúltban jelentette meg "School Atlas Geography from Space" (Iskolai Atlasz Földrajz a világűrből) című földrajzi világatlaszát diákoknak. A világűrből készült felvételeket tartalmazó gyűjtemény

Az igen népszerű természettudományos workshopot két terminusban szervezi meg a waterlooi Elméleti Fizikai Intézet (Perimeter Institute for Theoretical Physics, Kanada) 2008. júliusában fizikaoktatók számára a világ minden részéről. Az intézet tudósai a mo

Ingyenesen letölthető a Világörökség honlapról a harmadik, 2007-2008-as évekre vonatkozó Világörökség Térkép. Az UNESCO, a National Geographic és a Hewlett Packard között 2005 végén három évre tervezett együttműködés célja, hogy a világtérkép segítségével

A 12 pontos javaslatsor nyomatékosítja a Grünwald Deklaráció négy fő irányelvét, melyek szerint sokszínű 'információs társadalom' építéséhez elengedhetetlenül szükséges, hogy valamennyi állampolgár, s különösen a fiatalok rendelkezzenek a kritikai elemzés

Kodály Zoltán születésének 125. évfordulója tiszteletére dokumentumfilmet készített a PSALMUS HUMANUS Művészetpedagógia Egyesület 'A ZENE MINDENKIÉ!' Kodály Zoltán (1882-1967) címmel, a Magyar UNESCO Bizottság támogatásával.

A Magyar UNESCO Bizottság (MUB) kezdeményezésére három intézményből (MUB , Nemzetközi Kodály Társaság , Zeneakadémia) alkotott konzorcium Kodály Zoltán életművét bemutató angol nyelvű referencia DVD elkészítését határozta el 2006-ban.

Keresés

Gyorslinkek
jobb_1

MAB

Világörökség

jobb_5

Világemlékezet